Ötödével rövidült a gumiabroncsok fékútja 15 év alatt
Hír, 2015. július. 23.
Auto2

Érdekes tesztet végzett a Continental, egy 15 évvel ezelőtti technikájú abronccsal szerelt új autóhoz képest ötödével rövidebb távon állt meg egy új gumikon gördülő régi autó.

 

 

Az elmúlt években a gumiabroncsok is hozzájárultak az autók biztonságának fejlődéséhez, az alapanyag-keverék, a gumiabroncs szerkezete és futófelülete olyan változáson ment át, amelynek eredményeként sokkal rövidebb lett a fékút, nagyot javult az autók kezelhetősége, és jelentősen csökkent a gördülési ellenállás is. Ennek bizonyítására érdekes tesztet készített a Continental.

 

Egy vadonatúj 1-es BMW-re olyan, első generációs, de újonnan legyártott ContiPremiumContact abroncsokat szereltek, amelynek szerkezeti felépítése és futófelületének mintázata 15 évvel ezelőttről származik. Mellé pedig egy 15 éves BMW 3-as Compact modellt szereltek fel a legújabb ContiPremiumContact 5-ös abroncsokkal. Az eredmény látványos, hiszen a Continental saját tesztpályáján a vizes fékteszt során jelentősen jobb eredményt ért el a régi autó az új abroncsokkal. A rövidebb fékút, a pontosabb kormányozhatóság és a biztonságosabb kezelhetőség még azt is enyhíteni tudta, hogy a régi BMW-ben nem volt menetstabilizáló rendszer. A korai abroncsokon futó új autó teljesítménye azonban visszaesett, még a modern elektronika sem tudta eltűntetni a régi és a mai abroncsok közötti fejlesztési különbséget.

 

 

A legújabb abroncsmodelleket a közvetlen elődjeivel összehasonlítva elhanyagolható eltérés mutatkozik, de a 15 évvel ezelőtti abroncshoz mérve a vizes útfelületen tapasztalt fékútban már 20 százalékos az eltérés a Continental szerint. A gyártó ezért azt javasolja, hogy az idősebb autók tulajdonosai is válasszanak új és modern gumikat, hiszen azok valamelyest pótolni tudják a hiányzó aktív biztonsági rendszereket. Az összehasonlító teszt pedig arra is rámutatott, hogy még a modern menetstabilizálóval rendelkező járművek is csak akkor tudnak kifogástalan teljesítményt nyújtani, ha abroncsaik hatékonyan tudják tapadásra váltani a menet közben fellépő dinamikus erőhatásokat.

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár