A 488 GTB után nyitott tetős kivitelben is bemutatkozott a legújabb Ferrari, amely már turbófeltöltésű V8-as motort kapott.
A rajongók talán jobban örültek volna, ha a hagyományoknak megfelelően 488 GTS lehetett volna a legújabb nyitott tetős Ferrari neve, ennek ellenére 488 Spider lett a GTB szellős változata. Az újdonság megtartotta elődjének tetőmegoldását, a keménytető a 458 Spider mintájára mindössze 14 másodperc alatt hajtható hátra elektromosan. A megoldás egyetlen hátránya, hogy a középre beépített motort nem lehet szemügyre venni a hátsó szélvédőn keresztül, mint a 458 Italia és 488 GTB esetében.
A 488 Spider motorja ugyanaz, mint a kupéváltozaté, a 3,9 literes, biturbó V8-as erőforrás teljesítménye 670 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 760 Nm. Az elődjénél áramvonalasabb (ez a legjobb légellenállású Spider a Ferrarinál) és merevebb karosszériájú autó valamivel többet nyom a mérlegen, mint a kupé, 1370 helyett 1420 kilogrammot, de a menetteljesítményei alig maradnak el a 488 GTB mögött. Az új Spider kereken három másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, és a kétszázat is eléri 8,7 másodperc alatt álló helyzetből indulva. A végsebessége 325 km/óra.
A turbómotort úgy hangolták a Ferrari mérnökei, hogy a nyomatékleadása és a hangja is hasonló legyen a korábbi szívómotorokéhoz. A hagyományokkal ellentétben nem vörösben vagy sárgában, hanem ragyogó kékben bemutatott 488 Spider első nyilvános premierje az őszi Frankfurti Autószalonon lesz.
Olvasd el korábbi bemutatónkat a Ferrari 488 GTB-ről, valamint a nevet ihlető, negyven éves Ferrari 308 GTB történetét, kattints ide!


