Szabadidő-autó és sportváltozat is készül a Hyundai kisautójából
Hírek, 2015. augusztus. 3.
AS

Indiában már kapható a Hyundai i20 emelt hasmagasságú crossover változata, amely mellett hamarosan egy erős csúcsmodell is megjelenik Európában.

 


A Hyundai előbb az ötajtós, majd a háromajtós kupéverziót dobta piacra az i20 második generációjából Európában, ám úgy tűnik, a vállalat tovább kívánja bővíteni népszerű típusának kínálatát. Spanyolországban ugyanis vastag álca alatt megkezdődött az Indiában már kapható i20 Active modell európai változatának tesztelése.


Akárcsak az indiai testvér, az európai i20 crossover is megemelt felfüggesztést, védőburkolatokat és tetősíneket kap majd, amelyekkel a „normál” kiviteleknél 10 milliméterrel hosszabbá, 26 milliméterrel szélesebbé és a 20 milliméterrel megemelt hasmagasságnak is köszönhetően 50 milliméterrel magasabbá válik az i20 új változata. Arra persze továbbra sem számíthatunk, hogy az i20 Active (amely más, pl. Cross utónéven is megjelenhet) összkerékhajtást kapna, motorkínálatát is a hagyományos ötajtóstól örökli majd. Igaz, az 1,25 és 1,4 literes benzines, valamint az 1,1 és 1,4 literes dízelmotorok mellett hamarosan megjelenik a Hyundai vadonatúj fejlesztésű 1,0 literes T-GDI turbómotorja is, amely a kémfotók alapján a crossoverben is dolgozhat majd.

 



Itt azonban nem állnak meg a Hyundai tervezői, pletykák ugyanis egy negyedik karosszériaváltozatról, egy kombiról is keringenek, de az i20 sportverziójával hamarosan egy igazi csúcsmodellre is számíthatunk, amely agresszív formavilágával is illeszkedik majd a megnövelt teljesítményéhez. Ennek az autónak is megkezdték már a tesztelését, amely új, mélyebbre húzott első lökhárítókat, valamint ezzel együtt kissé átszabott első kiképzést kap majd.

 

 

Az i20 sportváltozata valószínűleg ugyanazt az 1,6 literes, turbófeltöltéses T-GDI erőforrást kapja majd, amit az i30 Turbo, viszont teljesítményét várhatóan kissé visszább veszik majd és az sem kizárt, hogy a motorhoz a Hyundai új, duplakuplungos automatáját is hozzákapcsolják majd. Az egyliteres, 120 lóerősre növelt teljesítményű T-GDI motorváltozat bevezetése után az i20 Turbo lehet a kisautó csúcsmodellje. 


Az európai i20 Active/Cross és az i20 sportmodellje legkorábban a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütálhat, amely után az év végén kezdődhet az autó forgalmazása, várhatóan a hagyományos kiviteleknél magasabb árcédulával.

 

Forrás: hyundaihirek.com

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár