Megjelentek az első képek az új generációs smart fortwo nyitott tetős változatáról, amely nagyméretű vászontetőt és kivehető tetőoszlopokat kapott.
Az új generációs smart fortwo alapján is elkészült a nyitott tetős változat, amelyről most kerültek nyilvánosságra az első képek és információk. A 2,69 méter hosszú, 1,66 méter széles és 1,55 méter magas városi minin a zárt tetős modellhez képest vékonyabb a B-oszlop, de az utascellát több ponton megerősítették, így a torziós merevség 15 százalékkal jobb az előző széria kabriójához képest.
Az 1,8 négyzetméter nagyságú nyitható tető 20 mm vastagságú, többrétegű vászonból készült, amely fekete, vörös és farmer-kék színben kérhető, a belső tetőkárpit minden esetben szürke színű. A tetőt elektromosan lehet nyitni a távirányítóról vagy az autóból, akár menet közben, még a smart legnagyobb sebességével száguldva is. A tető első lépésben az utasok fölött nyílik ki, majd a fűthető, üvegből készült hátsó szélvédővel együtt hajtogatódik össze. Még intenzívebb kabrióélményhez az ajtók fölötti tetőoszlopokat is ki lehet venni, ezeknek a lehajtható csomagtér-fedélben alakítottak ki helyet az elakadásjelző háromszög mellett.
A kabrió kivitel a zárt tetős modell motorjaival érhető el, így az alapváltozatot az ezer köbcentis, háromhengeres, 71 lóerős szívómotorral szerelik, ez 14,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 151 km/óra a végsebessége és 4,3 l/100 km az átlagfogyasztása. A kilencszáz köbcentis, háromhengeres, turbós motor már 90 lóerős, 10,8 másodperc alatt gyorsul százra, 155 km/órával képes menni, a fogyasztása pedig megegyezik a gyengébb kivitelével. A motorokhoz alapáron ötfokozatú kézi sebességváltó jár, de mind a kettőhöz lehet robotizált váltót rendelni.
A nyitott tetős smart koncepcióként 1999-ben jelent meg, a gyártása 2000-ben kezdődött, két évvel később kis sorozatban szélvédő és ajtók nélküli kivitele is készült crossblade néven. 2006 óta teljesen elektromos mozgatású tetővel, 2010-től pedig már háromféle színű vászonnal kapható a smart fortwo cabrio, amelynek az előző generációiból összesen 220 ezer példány kelt el. Az újdonság premierjét a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tartják, a rendeléseket novembertől veszik fel, az első példányokat pedig 2016 februárjában szállítják ki.
DIGITÁLIS MAGAZIN