Önállósodott az új DS 4
Bemutató, 2015. augusztus. 31.
AS

Citroën felirat nélkül érkezik az önálló márkává vált DS prémiumkompaktja, a márka új stíluselemeit magára öltő DS 4 szabadidő-autós Crossback kivitelben is rendelhető lesz.

 

 

Egyre önállóbb a Citroën által létrehozott prémiummárka, hiszen a középkategóriás DS 5 után ezúttal a kompakt kategóriába tartozó DS 4 is megvált a Citroën fogaskerék-emblémájától. A modellfrissítéssel együtt ez a típus is megkapta a DS jellegzetes arculatát, a vastag krómkeretes hűtőmaszkot és a látványos fényű lámpákat. A DS 3 és a DS 5 példájára a nappali menetfény és a tompított fény LED-es, az irányjelző futófényes, a távolsági fényszórót pedig xenon fényforrás biztosítja. A DS 4 méretei nem változtak, az autó továbbra is 4,28 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,5 méter magas, a csomagtartó 370 literes.

 

 

Már a DS 4 alapmodellje is magasabb építésű a hagyományos kompaktmodelleknél, de mostantól DS 4 Crossback néven szabadidő-autós kivitelben is elérhető a típus. A kerékjárati íveit fényezetlen fekete burkolat óvja, tetősíneket szereltek rá, a futóművét pedig 30 milliméterrel megemelték, így a magassága összesen 1,54 méterre változott. A gyártó a rossz tapadású utakra intelligens kipörgésgátlót is kínál a modellhez, amely egyébként a normál hasmagasságú DS 4-hez is elérhető. Új fényezések is megjelentek a kínálatban, mostantól a tetőt eltérő színben is lehet rendelni, ami nem csak fólia, a gyárban külön festik rá. Az utastérben az infotainment rendszert modernizálták, a hétcolos érintőképernyőn immár az Android és iOS rendszerű okostelefonok funkciói is elérhetők.

 

 

A motorkínálatban az 1,6 literes, 120 lóerős, benzines szívómotor helyét az 1,2 literes, háromhengeres, turbós erőforrás veszi át 130 lóerővel, 230 Nm nyomatéka már 1750-es fordulatszámon elérhető. A start-stop rendszerrel szerelt alapmodell átlagos fogyasztása 4,9 l/100 km, ami ötödével kevesebb a korábbi szívómotorénál. Az 1,6 literes, négyhengeres turbómotor mostantól 165 és 210 lóerős kivitelben érhető el, az előbbi 240, az utóbbi 285 Nm nyomatékkal, a fogyasztásuk 5,5 és 5,9 liter száz kilométeren. Az 1,6 literes BlueHDi dízelmotor 120 lóerőre és 300 Nm-re képes, 3,8 l/100 km-es fogyasztás mellett, míg a kétliteres BlueHDi dízel 150 és 180 lóerővel, 370 és 400 Nm nyomatékkal, 3,8 és 4,3 literes fogyasztással kapható. A Crossback modellhez a legerősebb benzines és a középső dízelmotor nem rendelhető.

 

 

A Citroën DS4-ből 2011-es bemutatása óta eddig 115 ezer példány kelt el, ezt a sorozatot folytathatja a szabadidős Crossback kivitellel bővült új DS 4, amely elsőként a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, és már novembertől kapható az európai kereskedésekben.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár