Citroën felirat nélkül érkezik az önálló márkává vált DS prémiumkompaktja, a márka új stíluselemeit magára öltő DS 4 szabadidő-autós Crossback kivitelben is rendelhető lesz.
Egyre önállóbb a Citroën által létrehozott prémiummárka, hiszen a középkategóriás DS 5 után ezúttal a kompakt kategóriába tartozó DS 4 is megvált a Citroën fogaskerék-emblémájától. A modellfrissítéssel együtt ez a típus is megkapta a DS jellegzetes arculatát, a vastag krómkeretes hűtőmaszkot és a látványos fényű lámpákat. A DS 3 és a DS 5 példájára a nappali menetfény és a tompított fény LED-es, az irányjelző futófényes, a távolsági fényszórót pedig xenon fényforrás biztosítja. A DS 4 méretei nem változtak, az autó továbbra is 4,28 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,5 méter magas, a csomagtartó 370 literes.
Már a DS 4 alapmodellje is magasabb építésű a hagyományos kompaktmodelleknél, de mostantól DS 4 Crossback néven szabadidő-autós kivitelben is elérhető a típus. A kerékjárati íveit fényezetlen fekete burkolat óvja, tetősíneket szereltek rá, a futóművét pedig 30 milliméterrel megemelték, így a magassága összesen 1,54 méterre változott. A gyártó a rossz tapadású utakra intelligens kipörgésgátlót is kínál a modellhez, amely egyébként a normál hasmagasságú DS 4-hez is elérhető. Új fényezések is megjelentek a kínálatban, mostantól a tetőt eltérő színben is lehet rendelni, ami nem csak fólia, a gyárban külön festik rá. Az utastérben az infotainment rendszert modernizálták, a hétcolos érintőképernyőn immár az Android és iOS rendszerű okostelefonok funkciói is elérhetők.
A motorkínálatban az 1,6 literes, 120 lóerős, benzines szívómotor helyét az 1,2 literes, háromhengeres, turbós erőforrás veszi át 130 lóerővel, 230 Nm nyomatéka már 1750-es fordulatszámon elérhető. A start-stop rendszerrel szerelt alapmodell átlagos fogyasztása 4,9 l/100 km, ami ötödével kevesebb a korábbi szívómotorénál. Az 1,6 literes, négyhengeres turbómotor mostantól 165 és 210 lóerős kivitelben érhető el, az előbbi 240, az utóbbi 285 Nm nyomatékkal, a fogyasztásuk 5,5 és 5,9 liter száz kilométeren. Az 1,6 literes BlueHDi dízelmotor 120 lóerőre és 300 Nm-re képes, 3,8 l/100 km-es fogyasztás mellett, míg a kétliteres BlueHDi dízel 150 és 180 lóerővel, 370 és 400 Nm nyomatékkal, 3,8 és 4,3 literes fogyasztással kapható. A Crossback modellhez a legerősebb benzines és a középső dízelmotor nem rendelhető.
A Citroën DS4-ből 2011-es bemutatása óta eddig 115 ezer példány kelt el, ezt a sorozatot folytathatja a szabadidős Crossback kivitellel bővült új DS 4, amely elsőként a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, és már novembertől kapható az európai kereskedésekben.
vagy olvasd digitális formában!