Teljesen felfedte magát a Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet, az öt méter hosszú, csúcsfelszereltségű nyitott tetős autó páratlan utazásélményt ígér.
1971 óta ismét kínál nyitott tetős S-osztályt a Mercedes-Benz, a szeptemberi Frankfurti Autószalonon ugyanis bemutatkozik a márka eddigi legnagyobb négyüléses kabriója. Az 5,03 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,42 méter magas S-osztály Cabriolet a Coupé műszaki alapjára épül, de a karosszériája csak 60 százalékában közös a zárt tetős modellel, és a gyáriak szerint a szükséges merevítések ellenére egyáltalán nem nehezebb nála. A kupéhoz hasonlóan a kabrió fényszóróit is Swarovski kristályok díszítik.
A hatalmas méretű, háromrétegű vászontető formája a kupé tetővonalát idézi, a vásárlók a feketén kívül még sötétkék, bordó és bézs színekben rendelhetik. Az elektromotorosan mozgatott tető mintegy 20 másodperc alatt képes kabrióvá varázsolni az autót, a művelet pedig akár menet közben, 60 km/órás sebességig is végezhető. A Mercedes-Benz többi nyitott tetős típusából ismerős funkciók segítik kellemesebbé tenni a kabriózást, így a szélvédőkeret tetejéből kinyíló légterelő, valamint az ülésekbe épített nyakfűtés az S-osztályban is megtalálható.
A bevezetéskor kétféle motorral rendelhető az S-osztály Cabriolet. Az S 500-ban 4,7 literes, dupla turbós V8-ast találunk 455 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal, ennek a kilencfokozatú automatával szerelt modellnek 8,5 l/100 km a szabvány szerinti fogyasztása. Az S 63 AMG ugyanakkor 5,5 literes, dupla turbós V8-ast kap, 585 lóerővel és 900 Nm nyomatékkal, hétfokozatú duplakuplungos váltóval, és a hátsókerék-hajtás helyett akár összkerékhajtással is. Az S 63 AMG kivitel az utóbbival 3,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, az átlagos fogyasztása 10,4 l/100 km.
vagy olvasd digitális formában!