A Méhari modern megfelelőjével állt elő a Citroën
Bemutató, 2015. szeptember. 2.
AS

Cactus M névre keresztelt fiatalos tanulmányautójával megmutatja a Citroën, milyen lenne a legendás Méhari strandautó napjainkban.

 

 

Az 1968-ban bemutatott Méhari szellemi örököse a Citroën legújabb tanulmányautója. Amíg a kultikussá érett előd a 2CV alapjára épült, addig az újdonságot a C4 Cactus átalakításával készítették el. A 4,16 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,48 méter magas, 2,6 méteres tengelytávú Cactus M egy kétajtós kabrió, amit kimondottan szabadidős célokra terveztek. A két ajtó műanyagból készült, zsanérjai láthatók maradtak, akárcsak a Méhari esetében, a hátsó utasok pedig a karosszérián kialakított mélyedés segítségével tudnak belépni az utastérbe.

 

 

A belső tér a C4 Cactus letisztult berendezését egyesíti a Méhari egyszerűségével. A színes üléskárpitok vízálló neoprén anyagból készültek, és egyébként az egész belső egyszerűen, slaggal tisztítható, a vizet a padlón lévő lefolyók engedik le. A fejtámaszok a hajók kikötésénél használt ütközők formáját idézik, a szélvédőkeretre és a hátsó tetőoszlopra pedig a szörfökéhez hasonló fadekoráció került. Speciális rögzítések segítségével két deszkát is lehet szállítani a tetőoszlopokon, az utasok fölé vászontetőt lehet rögzíteni, amihez fedélzeti kompresszorral felfújható sátor csatlakozik. Az ülések egyszerűen ággyá alakíthatók, így aludni is lehet a Cactus M-ben.

 

 

Szabadidős használatra szánták, ezért a szériamodellnél magasabb építésű a Cactus M, amelyet 19 colos, de rendkívül keskeny abroncsokkal szereltek fel, a laza talajjal speciális kipörgésgátló segít megbirkózni. A tanulmányautó első kerekeit a Citroën 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotorjának 110 lóerős változata mozgatja, hatfokozatú automata sebességváltóval, a start-stop rendszernek köszönhetően 4,8 l/100 km-es átlagfogyasztással. A Citroën show-autónak szánja a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Cactus M-et, de nem lehetetlen, hogy sikeres fogadtatás esetén később szériagyártásra érett változatot is készít a nyitott tetős modellből.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár