A Méhari modern megfelelőjével állt elő a Citroën
Bemutató, 2015. szeptember. 2.
AS

Cactus M névre keresztelt fiatalos tanulmányautójával megmutatja a Citroën, milyen lenne a legendás Méhari strandautó napjainkban.

 

 

Az 1968-ban bemutatott Méhari szellemi örököse a Citroën legújabb tanulmányautója. Amíg a kultikussá érett előd a 2CV alapjára épült, addig az újdonságot a C4 Cactus átalakításával készítették el. A 4,16 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,48 méter magas, 2,6 méteres tengelytávú Cactus M egy kétajtós kabrió, amit kimondottan szabadidős célokra terveztek. A két ajtó műanyagból készült, zsanérjai láthatók maradtak, akárcsak a Méhari esetében, a hátsó utasok pedig a karosszérián kialakított mélyedés segítségével tudnak belépni az utastérbe.

 

 

A belső tér a C4 Cactus letisztult berendezését egyesíti a Méhari egyszerűségével. A színes üléskárpitok vízálló neoprén anyagból készültek, és egyébként az egész belső egyszerűen, slaggal tisztítható, a vizet a padlón lévő lefolyók engedik le. A fejtámaszok a hajók kikötésénél használt ütközők formáját idézik, a szélvédőkeretre és a hátsó tetőoszlopra pedig a szörfökéhez hasonló fadekoráció került. Speciális rögzítések segítségével két deszkát is lehet szállítani a tetőoszlopokon, az utasok fölé vászontetőt lehet rögzíteni, amihez fedélzeti kompresszorral felfújható sátor csatlakozik. Az ülések egyszerűen ággyá alakíthatók, így aludni is lehet a Cactus M-ben.

 

 

Szabadidős használatra szánták, ezért a szériamodellnél magasabb építésű a Cactus M, amelyet 19 colos, de rendkívül keskeny abroncsokkal szereltek fel, a laza talajjal speciális kipörgésgátló segít megbirkózni. A tanulmányautó első kerekeit a Citroën 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotorjának 110 lóerős változata mozgatja, hatfokozatú automata sebességváltóval, a start-stop rendszernek köszönhetően 4,8 l/100 km-es átlagfogyasztással. A Citroën show-autónak szánja a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Cactus M-et, de nem lehetetlen, hogy sikeres fogadtatás esetén később szériagyártásra érett változatot is készít a nyitott tetős modellből.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár