Turbós motorokkal újult meg a Porsche 911
Bemutató, 2015. szeptember. 7.
AS

Mostantól a Porsche 911 Carrera alapmodellje is turbós motorokkal készül, de a modellfrissítés a sportkocsi minden más részletén is hozott újdonságot.

 

 

Elérkezett az idő a Porsche 911 jelenlegi generációjának ráncfelvarrására. A forma alig változott, a legnagyobb újdonságot inkább a turbós motorok bevezetése jelenti. A feltöltős erőforrások eddig is megtalálhatók voltak a kínálat erősebb típusaiban, mostantól azonban az alapmodellek, a 911 Carrera és a 911 Carrera S is turbós motorokat kapnak. A vadonatúj fejlesztésű, 3 literes, hathengeres, boxer hengerelrendezésű benzinmotor 370 lóerőre és 450 Nm-re képes az alapváltozatban, és 450 lóerőre és 500 Nm-re az S kivitelben. A legnagyobb nyomaték a feltöltésnek köszönhetően rendkívül széles tartományban, 1700 és 5000 közötti fordulatszámon rendelkezésre áll.

 

 

A két motorváltozat teljesítménye mintegy 20 lóerővel, a nyomatéka pedig 60 Nm-rel növekedett a modellfrissítés előtti kivitelek 3,6 és 3,8 literes szívómotorjaihoz képest, a fogyasztásuk mégis 12 százalékkal csökkent. A 911 Carrera szabvány szerinti átlaga ezzel 7,4 liter száz kilométeren, a Carrera S hasonló értéke pedig 7,7 l/100 km. A menetteljesítmények javultak: duplakuplungos váltóval az alapmodell 4,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 295 km/óra a végsebessége, a Carrera S pedig PDK váltóval és Sport Chrono csomaggal már 3,9 másodperc alatt eléri a százas tempót, és 308 km/óra a végsebessége.

 

 

Elérhető lett az aktív futómű, amely 10 mm-rel alacsonyabbra engedi az autót, de meredek feljáró vagy fekvőrendőr előtt képes néhány másodpercig 40 mm-rel megemelni a kocsi orrát, a hangolása pedig átmenetet jelent a sportosság és a kényelem között. A kanyarodási tulajdonságokat az eddig csak az erősebb GT3 RS és Turbo modellekhez rendelhető négykerék-kormányzás is javítja a Carrera S-en, amelynek így fél méterrel kisebb a fordulóköre. A Sport Chrono csomaghoz pedig üzemmód-választó jár, a 918 Spyder mintájára a kormánykeréken lévő kapcsolóval Normal, Sport, Sport Plus és Individual fokozatok közül lehet választani, amely a gázreakcióra, a váltási időre, a lengéscsillapításra és a kipufogó hangjára is hatással van.

 

 

Ha nem is vehető észre azonnal, azért a külső is változott. Az első lökhárítón szélesebbek a szélső légbeömlők és szerényebb vastagságú a nappali menetfény fénycsíkja, az oldalsó visszapillantó tükrök áramvonalas nyelet kaptak, hátul pedig karakteresebbek a lámpák, a fényvisszaverő prizmák pedig szélesebbnek mutatják a kocsit. Hátul a motorházfedélen a légbeömlő fedele retró hatású, azaz függőleges rácsozású és fekete színű lett. Az utastérben az infotainment rendszer újult meg, immár wifi elérést és Apple Car Play kapcsolatot is kínál, és megjeleníthető rajta a Google Street View is. A vezetéstámogató rendszerek köre az ütközés utáni automatikus fékezéssel, a holttérfigyelő rendszerrel, valamint az adaptív tempomat vitorlázó funkciójával bővült.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár