Részletek az új Suzuki Balenóról
Bemutató, 2015. szeptember. 16.
Auto2

Bemutatkozott a Suzuki új modellje, a turbós és hibrid hajtással is készülő, négy méter hosszú Baleno, amelyről részleteket is elárult a gyártó.

 

 

Baleno néven mutatkozott be a Suzuki új modellje, amely a Swift fölé érkezik a japán márka kínálatában. A tanulmányként korábban már megmutatott újdonság ötajtós karosszériája 4 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,47 méter magas, a tengelytávolsága 2,52 méteres. A Baleno egy új fejlesztésű padlólemezre épül, így a karosszériája merevebb, mégis könnyebb, mint a Swiftnek.

 

 

Tágas utastér, naprakész felszereltség

Az utastér tágasabbnak ígérkezik a hasonló méretű autókénál, és a csomagtartó mérete is a kiskategória legnagyobbja, 355 literes. Az alapváltozatban csak egyben dönthető a hátsó üléstámla, de a jobban felszerelt kivitelek osztott hátsó támlát kapnak. A műszeregység közepére nagyfelbontású színes kijelző kerül a fedélzeti számítógép számára, itt különböző teljesítményadatok is leolvashatók. A felszereltség hat légzsákot és ESP-t tartalmaz, de automata klímaberendezés is lehet a fedélzeten. A középkonzolra kerülő hétcolos színes érintőképernyő infotainment rendszere a Vitarából lehet ismerős, de ahhoz képest újdonság, hogy nem csak MirrorLink segítségével képes az okostelefon képernyőjének tükrözésére, de az Android Auto vagy Apple CarPlay segítségével is kezelhetjük róla a mobiltelefon funkcióit. A felszereltség része lehet a radaros ráfutásgátló és a távolságtartó tempomat is, a nappali menetfény és a hátsó lámpa is alapból LED-es.

 

 

Turbós és hibrid változata is lesz

A motorkínálat a Swiftből ismerős 1,2 literes, négyhengeres, kettős befecskendezésű Dualjet benzinmotorral indul, amely 90 lóerős teljesítményét 6000-es fordulaton adja le, 120 Nm maximális nyomatéka pedig 4400-nál érhető el. Az ötfokozatú kézi sebességváltó helyett CVT erőátvitelt is lehet választani hozzá. A Suzuki újdonsága az ezer köbcentis, háromhengeres, turbós Boosterjet benzinmotor, ami 112 lóerőre képes 5500-as fordulaton, a 170 newtonméteres nyomaték 2000 és 3500 közötti fordulatszámon érhető el. A turbós motorhoz ötfokozatú kézi és hatfokozatú automata sebességváltó közül lehet választani.

 

 

A Baleno érdekessége az enyhe hibrid hajtás, amit más gyártók mikrohibrid rendszernek neveznek. Az 1,2 literes benzinmotorhoz elérhető SHVS névre keresztelt rendszer a fékezéskor a lítiumion akkumulátort tölti, a start-stop rendszer által leállított benzinmotort pedig szíjhajtás segítségével indítja újra a generátor, ami gyorsításkor is besegít a benzinmotornak. A fogyasztási adatokat még nem árulta el a Suzuki, de az 1,2 literes alapmodell 101 gramm/km-es szén-dioxid-kibocsátását 93-ra szorítja le az enyhe hibrid rendszer. A turbós kivitel értéke 103 g/km.

Az elöl MacPherson, hátul torziós felfüggesztésű Baleno elöl hűtött tárcsaféket, hátul kiviteltől függően dobféket vagy tárcsaféket kap. Az alapmodell 15 colos kerekeire 175/65-ös, a feláras 16 colos kerekekre 185/55-ös abroncsok kerülnek. A csekély átlagfogyasztást figyelembe véve az üzemanyagtartály mindössze 37 literes.

 

 

A Frankfurti Autószalonon bemutatott Baleno gyártása nem az esztergomi, hanem a Suzuki egyik indiai üzemében folyik majd, onnan érkezik a magyarországi piacra is, várhatóan 2016 első felében.

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár