Megkezdődött az új Lada Vesta sorozatgyártása az orosz márka izsevszki üzemében, ezzel együtt a kompakt lépcsőshátú modell végleges változata is bemutatkozott.
A Lada nagy reménysége az új Vesta, amelyet eddig csak tanulmányautóként ismerhettünk, de az előkészítés után szeptember 25-én megkezdődött a típus helyi piacra szánt kivitelének szériagyártása az orosz márka izsevszki üzemében, és ezzel egyszerre bemutatkozott a végleges változat is. A koncepcióautó formája alig változott, az izgalmasan domborított oldallemezek megmaradtak, de a lámpákat hagyományosabb darabokra cserélték. Büszkék rá a Ladánál, hogy a márka történetében most először mindössze egy év telt el a koncepció és a végleges modell bemutatása között.
A Vesta négyajtós lépcsőshátú karosszériája 4,41 méter hosszú, 1,76 méter széles és 1,5 méter magas, a tengelytávolsága 2,64 méteres. A csomagtartóba 480 liternyi poggyászt lehet pakolni, de hamarosan számíthatunk a kombi megjelenésére is, amelynek szabadidős kivitele Vesta Cross Concept néven prototípusként már bemutatkozott. Az utastér formái naprakészek, a középkonzolon színes érintőképernyőt, alatta automata klímaberendezést találunk, de tempomat, Bluetooth kihangosító és USB csatlakozó is van a fedélzeten.
A műszaki felépítéséről egyelőre annyit lehet tudni, hogy a Lada saját 1,6 literes, négyhengeres, benzines szívómotorjával készül a Vesta, amely kiviteltől függően 87 vagy 106 lóerős teljesítményre képes, és az orosz piacon elérhető lesz a Renault-Nissan szövetségtől származó 1,6 literes, 114 lóerős benzinmotorral is, a kézi helyett pedig robotizált sebességváltót lehet rendelni. Az európai piacra szánt modellekben ettől eltérő teljesítményű motorokra számíthatunk majd. A Vesta előreláthatólag 2016-ban érkezik az európai, és az elsők között a magyarországi piacra is.
vagy olvasd digitális formában!
