Lépcsőshátúként mutatkozott be a Honda Civic tizedik generációja, de az európai piacra egy kicsivel később az errefelé népszerűbb ferdehátú változat is készül majd.
Az áprilisi New York-i Autószalonon a Civic Concept már megmutatta, milyen lehet a Honda kompakt modelljének új generációja, most pedig bemutatkozott a gyártásra kész változat. A tanulmányon látott kétajtós kupéforma továbbra is elérhető lesz az Egyesült Államokban, ahol lépcsőshátú karosszériával jelent meg a Civic tizedik generációja.
Az új Civic formája nem meglepetés, de mindenképpen sportosabb lett az elődjéhez képest, a tetővonala szinte már kupésan ívelt. Az új padlólemezre épülő modell 5 centiméterrel szélesebb és 2,5 centiméterrel alacsonyabb az elődjénél, miközben a karosszéria 25 százalékkal merevebb és 12 százalékkal csökkent a légellenállása is. A legfontosabb azonban az, hogy 30 kilogrammal a tömegét is mérsékelték.
Az utastérben a Honda búcsút intett a kettéosztott műszeregységnek, mostantól minden információt a kormánykerék mögötti számlapokról és digitális kijelzőkről lehet leolvasni, és a középkonzol is áttekinthetőbbé vált. Ebben nagy szerepe van az érintőképernyős infotainment egységnek is, ami Android Auto és Apple CarPlay segítségével okostelefont is csatlakoztat. A kínálat újdonsága a teljesen LED-es fényszóró.
Amerikában kétféle motorral, egy 2 literes, 160 lóerős szívó és egy újonnan fejlesztett, 1,5 literes, 175 lóerős, turbós benzinmotorral készül az autó. Az új Civic lépcsőshátú változatának gyártása az Egyesült Államokban folyik majd, de a Honda már most bejelentette, hogy az ötajtós továbbra is a nagy-britanniai Swindonban készül majd. Az elődjénél alacsonyabb, nyúlánkabb formájú ötajtós jövőre mutatkozik be, és 2017-ben jelenik meg a kereskedésekben.
vagy olvasd digitális formában!