Bemutatkozott a BMW M2 Coupé
Bemutató, 2015. október. 14.
AS

A BMW legújabb kompakt sportmodellje a 370 lóerős hathengeres motorral szerelt, hátsókerék-hajtású M2 Coupé, amelynek sportprogramja driftelni is enged.

 

 

Megjelent a BMW legújabb kompakt sportmodellje, amely olyan legendás típusok nyomába lép, mint amilyen a 2002 Turbo és az E30-as BMW M3. A közvetlen elődje az előző generációs 1-es sorozatból készült M Coupé, amelynél minden téren többre képes. A 4,47 méter hosszú kétajtós karosszériát alaposan, nyolc centiméterrel kiszélesítették, ezen kívül nagy légbeömlős első lökhárítók, 19 colos kovácsolt alumínium kerekek, kék féknyergek és a BMW M modellek jellegzetessége, a négy kipufogóvég teszi feltűnővé a külsőt, hiányzik azonban az elődön még megtalálható áramvonalas visszapillantó tükör. Az utastérben Alcantara betéteket, BMW M sportüléseket, sportkormányt és tipikus M váltógombot találunk.

 

 

A 2-es sorozatban eddig a 326 lóerős teljesítményre képes M235i Coupé volt a legerősebb modell, és az M2 Coupé is ugyanilyen háromliteres, soros hathengeres, turbós benzinmotort kapott, de nagyobb teljesítménnyel. A 370 lóerőt 6500-as fordulatszámon adja le, míg a 465 Nm-es nyomaték 1400 és 560 közötti percenkénti fordulaton áll rendelkezésre, de pillanatnyi túltöltéssel akár 500 Nm-re is növelhető az érték. A hátsókerék-hajtású sportkocsi alapesetben kézi váltós, de opcióként hétfokozatú, duplakuplungos M DCT automatával és Launch Control rajtprogrammal is elérhető. Az üresen 1495 kilogrammos (automatával 75 kg-mal nehezebb) M2 Coupé ezzel az utóbbival 4,3 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, míg a kézi sebességváltós modellnek két tizeddel több időre van szüksége. A végsebesség 250 km/óránál korlátozott, a szabvány szerinti átlagfogyasztás 7,9 és 8,5 liter százon az automata és a kézi sebességváltós kivitel esetében.

 

 

Az alumínium alkatrészekből készült sportfutómű az M4 Coupéból lehet ismerős, a 19 colos kerekekre elöl 245/35, hátul 265/35 méretű abroncsokat szerelnek. A sportkormányzás kétféle beállításban használható, a vezethetőséget az elektronikusan vezérelt aktív differenciálmű segíti, a menetstabilizáló elektronikának pedig olyan sportmódja is van, amely korlátozott keretek között engedi megcsúszni a kerekeket, így driftelni is lehet vele. A fedélzeti infotainment rendszerből le lehet kérni és meg lehet osztani a menetadatokat, és a műszerfalra rögzített GoPro akciókamera is ebből a rendszerből kezelhető.

 

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár