A BMW legújabb kompakt sportmodellje a 370 lóerős hathengeres motorral szerelt, hátsókerék-hajtású M2 Coupé, amelynek sportprogramja driftelni is enged.
Megjelent a BMW legújabb kompakt sportmodellje, amely olyan legendás típusok nyomába lép, mint amilyen a 2002 Turbo és az E30-as BMW M3. A közvetlen elődje az előző generációs 1-es sorozatból készült M Coupé, amelynél minden téren többre képes. A 4,47 méter hosszú kétajtós karosszériát alaposan, nyolc centiméterrel kiszélesítették, ezen kívül nagy légbeömlős első lökhárítók, 19 colos kovácsolt alumínium kerekek, kék féknyergek és a BMW M modellek jellegzetessége, a négy kipufogóvég teszi feltűnővé a külsőt, hiányzik azonban az elődön még megtalálható áramvonalas visszapillantó tükör. Az utastérben Alcantara betéteket, BMW M sportüléseket, sportkormányt és tipikus M váltógombot találunk.
A 2-es sorozatban eddig a 326 lóerős teljesítményre képes M235i Coupé volt a legerősebb modell, és az M2 Coupé is ugyanilyen háromliteres, soros hathengeres, turbós benzinmotort kapott, de nagyobb teljesítménnyel. A 370 lóerőt 6500-as fordulatszámon adja le, míg a 465 Nm-es nyomaték 1400 és 560 közötti percenkénti fordulaton áll rendelkezésre, de pillanatnyi túltöltéssel akár 500 Nm-re is növelhető az érték. A hátsókerék-hajtású sportkocsi alapesetben kézi váltós, de opcióként hétfokozatú, duplakuplungos M DCT automatával és Launch Control rajtprogrammal is elérhető. Az üresen 1495 kilogrammos (automatával 75 kg-mal nehezebb) M2 Coupé ezzel az utóbbival 4,3 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, míg a kézi sebességváltós modellnek két tizeddel több időre van szüksége. A végsebesség 250 km/óránál korlátozott, a szabvány szerinti átlagfogyasztás 7,9 és 8,5 liter százon az automata és a kézi sebességváltós kivitel esetében.
Az alumínium alkatrészekből készült sportfutómű az M4 Coupéból lehet ismerős, a 19 colos kerekekre elöl 245/35, hátul 265/35 méretű abroncsokat szerelnek. A sportkormányzás kétféle beállításban használható, a vezethetőséget az elektronikusan vezérelt aktív differenciálmű segíti, a menetstabilizáló elektronikának pedig olyan sportmódja is van, amely korlátozott keretek között engedi megcsúszni a kerekeket, így driftelni is lehet vele. A fedélzeti infotainment rendszerből le lehet kérni és meg lehet osztani a menetadatokat, és a műszerfalra rögzített GoPro akciókamera is ebből a rendszerből kezelhető.
DIGITÁLIS MAGAZIN