Bejelentette a Volvo, hogy a jövő szezonban indul a túraautó-világbajnokságon az S60 alapjára épített 400 lóerős Polestar versenyautóval.
Pontosan harminc évvel az után tér vissza a Volvo a túraautó-világbajnokságba, hogy 1985-ben a 240 Turbóval megszerezték az Európa-bajnoki címet. A következő szezonban két gyári autót indít a Polestar Cyan Racing, amely már 1996 óta dolgozik együtt a Volvo sportrészlegével, a közös munka eredménye pedig hat egyéni és hét csapatszintű svéd túraautó-bajnoki cím, az utóbbi három évben sorozatosan kettős győzelemmel.
A Volvo nem a WTCC-ben elérhető versenymotort választotta, hanem saját erőforrást fejlesztett, amelynek a közúti modellekben is dolgozó Drive-E négyhengeres motorcsalád volt az alapja. Az 1,6 literes, turbós versenymotor 400 lóerős teljesítményre képes. Büszkén emlékezik rá a Volvo, hogy a 240 Turbo már akkor ilyen kompakt motort használt, amikor a konkurensek, a BMW, a Jaguar és a Rover még hat, nyolc és tizenkét hengeres motorokkal indultak a futamokon.
A Citroën és a Honda után újabb gyári csapatként érkező Volvo több évre tervez, az első idényt pedig tanulóévnek szánják, bár a csapat már az ausztráliai V8 Supercars szériában is tapasztalatot szerzett. Az új versenyautó fejlesztésében a svéd túraautó-bajnokság címvédője, Thed Björk, a korábbi háromszoros bajnok Fredrik Ekblom, valamint a többszörös futamgyőztes Robert Dahlgren is részt vesz, a gyári csapat két autójában induló pilótákat azonban csak később nevezik meg.
vagy olvasd digitális formában!