Az első képek után néhány adatot is elárult a Toyota a Prius negyedik generációjáról, amely tágasabb és takarékosabb lesz elődjénél, ráadásul összkerékhajtásos változatban is készül majd.
Megmutatta a Toyota a Prius negyedik generációját, majd az első képek után néhány információt is elárult az újdonságról. A rendhagyó formájú áramvonalas karosszéria hossza 4,54 méter, hat centiméterrel több az elődénél, a tengelytávolság ugyanakkor maradt 2,7 méteres. A nagyobb hátsó túlnyúlásnak és a hátsó ülések alá csomagolt akkumulátornak köszönhetően a csomagtartó kapacitása jelentősen, 57 literrel bővült, így 502 literes. A Toyota által kifejlesztett új, globális moduláris padlólemezre épülő autó karosszériája 60 százalékkal merevebb a korábbinál, az új futóművel pedig dinamikusabb is a Prius.
Az új Prius hajtáslánca az előző generáció továbbfejlesztésével született. Az 1797 köbcentiméteres, négyhengeres, benzines szívómotor teljesítménye 98 lóerő 5200-as fordulatszámon, a legnagyobb nyomatéka 142 Nm 3600-as fordulatnál, míg a meghajtó elektromotor 72 lóerős teljesítményre és 163 Nm nyomatékra képes. Az európai szabvány szerinti átlagfogyasztást még nem árulta el a Toyota, de a japán piacra készülő modell a helyi szabvány szerint körülbelül 2,5 litert fogyaszt száz kilométeren.
Igazi újdonság, hogy a Prius már összkerékhajtásos változatban is készül majd. Az E-Four névre keresztelt rendszernél a hátsó kerekekhez is kerül egy meghajtó elektromotor, ebben az esetben azonban valamivel szerényebb, 457 literes csomagtartóval számolhatunk.


