A nagy teljesítményű autókra való téli gumiabroncsokat mutatott be a Goodyear és a Dunlop: az UltraGrip 9 Performance és a Winter Sport 5 jól szerepeltek a teszteken.
Elsősorban a nagyobb teljesítményű, sportos autókra ajánlja új téli gumiabroncsát a Goodyear. Az UltraGrip 9 Performance az UltraGrip 8 Performance utódja, és bár a kínálat részben átfedi az előző évben bemutatott UltraGrip 9-ét, ahhoz képest az új abroncs inkább a sportos és erősebb autókra való.
Rövidebb fékút a Goodyearral
Az UltraGrip 9 Performance felépítésének legfontosabb újdonsága az, hogy több és hatékonyabb lamellát találunk rajta, így sűrűbb és teljesebb a futófelülete, ami kiegyensúlyozottabb menettulajdonságokhoz és jobb kezelhetőséghez vezet. A felületen olyan bevágásokat is találunk, amelyek aktiválják a lamellákat tartalmazó blokkokat, így kanyarodáskor hatásosabban osztja el az oldalirányú erőket az abroncs. A vizes felületen a hidrodinamikai mintaárkok javítják az úttartást, a több törésvonal gyorsabban képes elvezetni a vizet, így az abroncs ellenállóbb a vízre felúszással szemben. A Goodyear szakemberei büszkék még arra, hogy négyszögesebb formájú a talajlenyomat, az felület, ahol az abroncs az úttal érintkezik, így nagyobb felületen hatékonyabban működik a mintázat.
A mérések szerint az UltraGrip 9 Performance fékútja 3 százalékkal kisebb a konkurenciához képest, és az összehasonlító teszteken is jól szerepelt az újdonság. Az Auto Motor und Sport és az Auto Strassenverkehr tesztjén 225/50 R17 méretben első helyezett lett, 225/45 R17 méretben pedig az Auto Express tesztjén első, az ACE tesztjén második helyet szerzett, erősen ajánlott minősítéssel.
A 15 és 19 colos közötti átmérővel, 195 és 255 közötti szélességben, összesen 38 változatban kapható UltraGrip 9 Performance gyári szerelésként az Audi, BMW, Rolls-Royce és Volkswagen nagy teljesítményű típusaira kerülhet fel. Az UltraGrip 9-hez hasonlóan a Performance kivitelen is megtalálható a kopásjelző: az a hópihe alakú minta a futófelületen, amely lekopásával jelzi, hogy ideje cserélni az abroncsot.
Biztos kezelhetőség a Dunloppal
Sportos típusokra szánja gumiabroncs-újdonságát a Dunlop is, a Winter Sport 3D és 4D utódjaként bemutatott Winter Sport 5 pedig olyan vevőknek készült, akiknek legfőbb elvárása a kiemelkedő tapadás. A Dunlop téli abroncsának fejlesztése két éven át tartott, kétszázféle konfigurációt próbáltak ki, a tesztjeit pedig négy földrészen, 300 kilométeren át végezték.
A Winter Sport 5 újdonsága, hogy több blokkot találunk rajta, amelyek elosztása is egyenletesebbé vált. A legfontosabb azonban alighanem az, hogy a lamellák dőlésszöge megváltozott, a blokkok szélével párhuzamosak lettek, így javítva az oldalirányú tapadást. A mélyebb mintaárkok a vízre felfutás ellen óvnak, míg a jobb súlyelosztás és a vékonyabb oldalfal a gördülési ellenállást, így a zajt és az üzemanyag-fogyasztást csökkenti. Az eredmény a méréseken is megmutatkozott, hiszen a Dunlop Winter Sport 5 az elődjéhez képest 15 százalékkal jobban tapad jégen és 10 százalékkal jobban kezelhető jeges úton, míg a többi paramétere változatlan maradt, így kompromisszumok nélkül kínál sportosabb vezethetőséget.
A 15 és 19 colos közötti átmérővel, 195 és 255 közötti szélességben készülő téligumi-újdonság is kiválóan szerepelt a teszteken, az Auto Motor und Sport és az Auto Strassenverkehr is erősen ajánlott minősítést adott neki, míg az Auto Express tesztjén ajánlott címkét szerzett. A Winter Sport 5 gyári szerelésként az Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche és Volkswagen sportos típusaira kerül.
DIGITÁLIS MAGAZIN