780 lóerős lett a Ferrari F12tdf
Bemutató, 2015. október. 26.
AS

Egy legendás közúti versenyről nevezték el a Ferrari F12 legújabb változatát, amely könnyebb, erősebb és gyorsabb lett.

 

 

Idén nyáron a gyárban már lefotózták a Ferrari F12 Berlinetta csúcsváltozatát, de még nem lehetett tudni a nevét. Most kiderült, hogy nem a GTO vagy a Speciale elnevezést választott az olasz sportkocsi-gyártó, hanem még régebbre nyúlt vissza a történelmében. Az F12tdf ugyanis a Tour de France rövidítése, amely nem a kerékpárversenyre, hanem az ötvenes-hatvanas években rendezett közúti autóversenyre utal, ahol a Ferrari sorozatban négy győzelmet is aratott a 250 Berlinettával.

 

 

Az F12tdf jóval látványosabb az alapmodellnél, a karosszériája pedig hatékonyabb is, hiszen a légterelői 85 százalékkal több leszorító erőt termelnek, és miközben a tömeget 110 kilogrammal csökkentették, a motor teljesítményét tovább növelték. A 6,3 literes V12-es erőforrás 740 helyett 780 lóerőre képes, és 690 helyett 705 Nm nyomatékot ad le. Az újdonság ezzel 2,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra (két tizeddel hamarabb, mint a Berlinetta), és 7,9 másodperc után már kétszázzal száguld. A LaFerrari fékrendszerével szerelt F12tdf százas tempóról 30,5 méteren, kétszázról pedig 121 méteren áll meg, míg a fioranói tesztpályán 1 perc 21 másodperces köridőt ért el (két másodperccel jobbat, mint a Berlinetta). Az F12tdf legnagyobb sebessége 340 km/óra.

 

 

A Tour de France kivitel duplakuplungos sebességváltója 30 százalékkal gyorsabban kapcsol felfelé, és negyven százalékkal gyorsabban vált vissza, mint az alapmodellben, és a vezethetőséget a Virtual Short Wheelbase névre keresztelt rendszer is javítja, amely tulajdonképpen hátsókerék-kormányzást jelent. Az F12tdf igazi ritkaság lesz, hiszen mindössze 799 példány készül belőle.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár