Nagyméretű limuzin tanulmányát állította ki a tokiói autószalonon a Lexus, az LF-LC nevű koncepció pedig a kínálat csúcsán lévő LS utódját vetíti előre.
Hamarosan megjelenik a Lexus legnagyobb típusának új generációja, amelyet egy tanulmányautóval előlegez meg a japán gyártó. Az idei tokiói autószalonra készített LF-LC mutatja meg azt, milyen formákra és milyen technológiára számíthatunk az újdonságban. Az 5,3 méter hosszú, az elődjénél jóval sportosabb formavilágú prototípuson természetesen megtaláljuk a Lexus jellegzetességévé vált nagyméretű hűtőrácsot, míg a nappali menetfények és a hátsó lámpák is L-alakot formálnak.
Üzemanyagcellás hajtásláncot képzelt el az LF-LC számára a Lexus. Az energia előállításához szükséges hidrogéntartály középen T-alakban kapott helyet, az üzemanyagcella pedig a kocsi hátuljába került, így ideális a hosszú limuzin súlyelosztása. A hátsó kerekeket egy elektromotor mozgatja, az első kerekekbe pedig egy-egy kerékagymotor került, így tökéletes nyomatékelosztású összkerékhajtást valósított meg a Lexus. A 21 colos kerekek egyébként szénszálas anyagból készültek.
Hétköznapi tempónál az üzemanyagcella által termelt energiával a hátsó elektromotor dolgozik és töltődik a fedélzeti akkumulátor, míg nagyobb sebességnél az üzemanyagcella és az akkumulátor is az első és hátsó elektromotorokat látja el energiával. Az LF-LC az utastér berendezésével is a jövőt mutatja, a holografikus kijelzők és a gesztusvezérlés mellett a hátsó utasok is érintőképernyőket kaptak. Az új Lexus LS szériagyártásra érett változata is megkaphatja a tanulmány üzemanyagcellás rendszerét.
vagy olvasd digitális formában!
