Megmutatja a limuzinok jövőjét a Lexus
Bemutató, 2015. október. 28.
AS

Nagyméretű limuzin tanulmányát állította ki a tokiói autószalonon a Lexus, az LF-LC nevű koncepció pedig a kínálat csúcsán lévő LS utódját vetíti előre.

 

 

Hamarosan megjelenik a Lexus legnagyobb típusának új generációja, amelyet egy tanulmányautóval előlegez meg a japán gyártó. Az idei tokiói autószalonra készített LF-LC mutatja meg azt, milyen formákra és milyen technológiára számíthatunk az újdonságban. Az 5,3 méter hosszú, az elődjénél jóval sportosabb formavilágú prototípuson természetesen megtaláljuk a Lexus jellegzetességévé vált nagyméretű hűtőrácsot, míg a nappali menetfények és a hátsó lámpák is L-alakot formálnak.

 

 

Üzemanyagcellás hajtásláncot képzelt el az LF-LC számára a Lexus. Az energia előállításához szükséges hidrogéntartály középen T-alakban kapott helyet, az üzemanyagcella pedig a kocsi hátuljába került, így ideális a hosszú limuzin súlyelosztása. A hátsó kerekeket egy elektromotor mozgatja, az első kerekekbe pedig egy-egy kerékagymotor került, így tökéletes nyomatékelosztású összkerékhajtást valósított meg a Lexus. A 21 colos kerekek egyébként szénszálas anyagból készültek.

 

 

Hétköznapi tempónál az üzemanyagcella által termelt energiával a hátsó elektromotor dolgozik és töltődik a fedélzeti akkumulátor, míg nagyobb sebességnél az üzemanyagcella és az akkumulátor is az első és hátsó elektromotorokat látja el energiával. Az LF-LC az utastér berendezésével is a jövőt mutatja, a holografikus kijelzők és a gesztusvezérlés mellett a hátsó utasok is érintőképernyőket kaptak. Az új Lexus LS szériagyártásra érett változata is megkaphatja a tanulmány üzemanyagcellás rendszerét.

 

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár