A negyedik generációs Megane formáját már ismerjük, de a műszaki adatokat csak most árulta el a Renault: a kompakt újdonság turbós motorokat kap.
Szeptemberben mutatkozott be a Renault Megane negyedik generációja, amely az elődjénél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb, 4,36 méter hosszú, 2,67 méteres tengelytávú karosszériát kapott, sportosabb formája pedig a kínálat csúcsán álló Talisman stíluselemeit vonultatja fel. A francia gyártó a premieren még nem árulta el a műszaki adatokat, most azonban az is kiderült, hogy milyen motorokkal készül majd az új Megane. Az utastérben jobb minőségű anyagokat, masszázsfunkciós vezetőülést, színes kijelzős műszeregységet és 7 colos vagy akár 8,7 colos színes érintőképernyőt találunk, az utóbbi álló formátumú, akárcsak az Espace és Talisman esetében. A csomagtartó alapesetben 434 literes.
Új alapmotor és sportos GT
A benzines kínálat alapmodellje a TCe 100, amely egy vadonatúj fejlesztésű, 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor kap 100 lóerős teljesítménnyel és 175 Nm nyomatékkal. A Megane ezzel a motorral 12,3 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, a szabvány szerinti átlagfogyasztása pedig 5,4 l/100 km. A TCe 130 a Renault más típusaiból ismert 1,2 literes, négyhengeres, turbós benzinmotort kapja, opció hozzá a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó. A 130 lóerőre és 205 Nm-re képes erőforrással már 10,6 másodperc is elegendő a százas tempó eléréséhez, 197 km/óra a végsebesség és az alapmodellnél is kedvezőbb, 5,3 l/100 km az átlagos fogyasztás. A Megane GT az 1,6 literes, négyhengeres, turbós benzinest kapja 205 lóerővel és 280 Nm nyomatékkal, hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, 7,1 másodperces nulla-százas gyorsulással és 233 km/órás végsebességgel, kereken 6 literes átlagfogyasztás mellett száz kilométeren. A Megane GT ezen kívül 4Control négykerék-kormányzással és rajtautomatával érkezik.
Takarékos és akár dupla turbós dízelek
A dízelmotorok választéka a számtalan Renault-modellből ismert 1,5 literes, négyhengeres dCi-vel kezdődik, a 90 lóerős és 220 Nm nyomatékú változat 13,4 másodperc alatt éri el a százas tempót, 174 km/óra a végsebessége és 3,6 l/100 km az átlagfogyasztása. Az igazán takarékos változat azonban a 110 lóerős kivitel hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, amely 3,3 literes átlaggal büszkélkedhet. A dCi 130 és a dCi 165 már az 1,6 literes, négyhengeres turbódízelt kapja, az előbbinél kereken 4 liter az átlagfogyasztás, az utóbbi, dupla turbós, hatfokozatú, duplakuplungos váltóval szerelt kivitelről pedig csak annyit lehet tudni, hogy a Megane GT-hez választható 2016-ban.
Az újdonság kínálata ezzel még nem ér véget, hiszen jövőre érkezik a Megane RS utódja, még nagyobb teljesítménnyel, és 2017-ben egy dízelhibrid változatot is bemutat a Renault 3 liternél kisebb átlagfogyasztással.


