Szuperkönnyű sportkocsi a Yamahától
Bemutató, 2015. október. 29.
AS

A legtöbben a motorkerékpárjairól ismerik a Yamahát, pedig több autótípus motorjához is közük volt, most pedig saját sportkocsit mutattak be.

 

 

Sportkocsi tanulmányát mutatta be a tokiói autószalonon a Yamaha. A Sports Ride Concept névre keresztelt koncepció a gyártó szerint az autózás és a motorozás előnyeit egyesíti magában, a felépítésért pedig a volt Formula–1-es konstruktőr Gordon Murray felelős, akinek a McLaren F1 megalkotása is a nevéhez fűződik.

 

 

Murray koncepciója a lehető legkönnyebb felépítésű autó megalkotása volt, ennek megfelelően a szénszálas anyagból készülő Sports Ride Concept mindössze 750 kilogrammot nyom. Az áramvonalas karosszéria méretei is kompaktak, hiszen a kétüléses sportkocsi 3,9 méter hosszú, 1,72 méter széles és 1,17 méter magas. A formatervért Dezi Nagaya felelős, akit nemrég igazolt le a Yamaha, a Toyotától érkező dizájner korábbi munkái között a Prius és a GT86 is megtalálható.

 

 

Éppen csak a Sports Ride Concept motorjáról nem árult el bővebbet a Yamaha, amely számára Murray jelenleg egy városi kisautó fejlesztésén is dolgozik, ezért nagy valószínűséggel előbb az a modell kerülhet sorozatgyártásba.

 

 

 

A motorspecialista autói

 

A motorkerékpárjairól ismert Yamaha már 1967 óta dolgozik különféle személyautók motorjain is. A Toyotával folytatott együttműködésük hosszú ideje tart, az egyik leghíresebb eredménye pedig a klasszikus Toyota 2000 GT, de a Celica GT4, valamint az újabb modellek közül a Lexus IS-F és az LFA erőforrásának fejlesztésében is részt vettek. Terveztek motort a Fordnak, az 1,7 literes négyhengeres a Pumában dolgozott, valamint a japánok gyártották azt a 4,4 literes V8-ast, amelyet a Volvo kínált az S80 és XC90 modellekhez. A felsorolt típusok erőforrásainak közös jellemzője a rendkívül pörgős karakter, ami nem véletlen, hiszen mégis csak egy motorkerékpár-gyártóról van szó.

 

Egy lélegzetelállító tanulmány


 

1992-ben állt elő a Yamaha az OX99-11 névre keresztelt sportkocsi-tanulmánnyal, amelynek 3,5 literes, V12-es motorja elképesztően pörgős olt: 400 lóerős teljesítményét 10 ezres percenkénti fordulatszámon adta le! A 4,4 méter hosszú, 2 méter széles és mindössze 1,22 méter magas, alig 1150 kilogrammos sportautót hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelték, és elég volt neki 3,2 másodperc, hogy nulláról százra gyorsuljon, a végsebessége pedig elérte a 350 km/órát.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár