A Civic hamarosan érkező utódja számára kis hengerűrtartalmú, turbós erőforrásokat fejlesztett a Honda, a kínálat ezer köbcentis háromhengeressel indul.
Az amerikai piac számára már bemutatkozott az új, tizedik generációs Honda Civic (a képeken látható) lépcsőshátú karosszériával, és már nem kell sokat várnunk az európai változat premierjére sem. A japán gyártó ugyanis bejelentette, hogy 2016 szeptemberében, a frankfurti autószalonon leplezi le az új Civic ötajtós változatát, amelynek értékesítése 2017 elején indul. A ferdehátú modell gyártása a Honda angliai üzemében folyik majd, innen kerül a tengerentúli piacokra is.
Az új modellhez pedig új motorokat is fejlesztett a Honda. Az amerikai Civic gépházában már bemutatkozott az 1,5 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor, amely abban a modellben 174 lóerős teljesítményét 5500-as fordulaton adja le, 220 Nm maximális nyomatéka pedig 1800 és 5500 közötti fordulatszámon érhető el, Európában ettől eltérő értékekkel találkozhatunk. A nemrég megjelent, még a jelenlegi generáción alapuló Civic Type R is az új VTEC Turbo motorcsalád egyik tagját kapta, a kétliteres, négyhengeres, turbós benzines teljesítménye 310 lóerő.
A Civic legnagyobb érdekessége azonban alighanem az ezer köbcentis, háromhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor lesz, amelyet szintén most mutat be a Honda. A közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses erőforrásról már tudni lehet, hogy 130 lóerős teljesítményre lesz képes és 200 Nm lesz a legnagyobb nyomatéka. Az új Civic átlagos fogyasztása ezzel 3,6 liter lesz száz kilométeren, ami 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg. Azt azonban még nem tudni, hogy az 1,4 literes, 100 lóerős, négyhengeres szívómotor megmarad-e a kínálatban, vagy az ezer köbcentis háromhengeres kisebb teljesítményű változata váltja le.
vagy olvasd digitális formában!