Kis élményautóval készül a Toyota
Bemutató, 2015. október. 30.
AS

S-FR Concept néven egy kis sportkocsi tanulmányát mutatta be a tokiói autószalonon a Toyota, a GT86 kistestvéréből pedig hamarosan szériagyártmány válhat.

 

 

Feltűnő színű, vidám formájú és kompakt méretű sportkocsi prototípusát állította ki a Toyota az idei tokiói autószalonon. Az S-FR Concept valóban nagyon kicsi, hiszen a karosszéria hossza 3,99 méter, szélessége 1,7 méter, magassága 1,32 méter, a tengelytávolság pedig 2,48 méteres. A tanulmány így 25 centiméterrel rövidebb és nyolccal keskenyebb, mint a nagynak szintén nem nevezhető GT86.

 

 

A kompakt méretekhez pedig csekély tömeg társul, a Toyota ugyanis csak a leglényegesebb extrákkal szerelte fel a kisautót. A 2+2 üléses puritán utastérben mindent a vezető környezetében helyeztek el, az ajtókárpit minimális, középkonzol szinte nincs is, a légkondicionáló kezelőszervei keskeny panelen kaptak helyet, a sebességet pedig nagy számok mutatják a kormánykerék mögötti egyetlen kijelzőn.

 

 

A vezethetőség azonban mindennél fontosabb volt, ezért az alacsonyan, nyújtott lábbal ülő vezetőhöz közel került a sebességváltó és a kézifék karja is. Az orrmotoros kiskocsi pedig hátsókerék-hajtású, így a GT86-hoz hasonló élményeket ígér. A szerény tömeghez elegendő egy kisebb motor is, így az S-FR Concept egy 1,5 literes, négyhengeres, benzines szívómotort kapott, amely 130 lóerős teljesítményre képes.

 

 

A sorozatgyártásról még nem esett szó, de a tokiói autószalonon rendszerint felbukkanó futurisztikus koncepciókhoz mérten szériaérettnek tűnik az S-FR Concept kialakítása, ami azt is jelezheti, hogy nemsokára készen áll a gyártásra. A Toyota ugyanis korábban bejelentette, hogy három modellből álló sportkocsi-kínálatot tervez, amelynek középső tagja a GT86, a legkisebb lehet az S-FR szériaváltozata, a legnagyobbat, a Supra utódját pedig a BMW-vel együttműködésben fejlesztik.

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár