Gyári tuning segítségével még könnyebb változatokat készített a negyedik generációs MX-5-ből a Mazda, a Spyder és Speedster azonban valószínűleg nem kerül gyártásba.
A negyedik generációs Mazda MX-5 nem csupán kisebb, de könnyebb is az előző szériáknál, a japán gyártó és annak amerikai képviselete azonban megmutatta, hogy még ezen a csekély tömegen is lehet tovább faragni. A Las Vegas-i SEMA tuning show-ra készült el az alapmodellnél jóval izgalmasabb és feltűnőbb MX-5 Spyder és MX-5 Speedster.
Az MX-5 Spyder esetében elhagyták az autóból a vászontetőt mozgató mechanikát, rossz idő esetében egy kézzel rögzíthető, kisebb vászontető segítségével lehet óvni az utasteret. A karosszériát szénszálas anyagból készült légterelők és 17 colos könnyűfém kerekek teszik sportosabbá, de állítható felfüggesztés és keményebb rugók is kerültek alá, az utastérben pedig bőrkárpitozást találunk.
Még tovább mentek a tervezők az MX-5 Speedster esetében, hiszen itt már nem csupán a tetőt, hanem a szélvédőt is teljesen elhagyták. A versenyautókra hasonlító sportkocsi utasterében szénszálas anyagból készült vázú sportüléseket találunk. A Speedster ugyan csak 16 colos könnyűfém kerekeket kapott, de a felfüggesztése ennek is állítható, ráadásul 30 milliméterrel ültették lejjebb a szériamodellhez képest.
A motorhoz egyik prototípus esetében sem nyúltak a tervezők, az amerikai piacon kapható kétliteres, négyhengeres, benzines szívómotor került a kocsiba, amely 155 lóerős teljesítményre képes. A Spyder ugyan nem lett könnyebb a szériamodellnél, a Speedster azonban akár 115 kilogrammal is kevesebbet nyom nála, mégis kevés az esélye, hogy megvalósuljon a Mazda két koncepciója.
vagy olvasd digitális formában!
