Még könnyebb lett a Mazda MX-5
Hírek, 2015. november. 4.
AS

Gyári tuning segítségével még könnyebb változatokat készített a negyedik generációs MX-5-ből a Mazda, a Spyder és Speedster azonban valószínűleg nem kerül gyártásba.

 

 

A negyedik generációs Mazda MX-5 nem csupán kisebb, de könnyebb is az előző szériáknál, a japán gyártó és annak amerikai képviselete azonban megmutatta, hogy még ezen a csekély tömegen is lehet tovább faragni. A Las Vegas-i SEMA tuning show-ra készült el az alapmodellnél jóval izgalmasabb és feltűnőbb MX-5 Spyder és MX-5 Speedster.

 

 

Az MX-5 Spyder esetében elhagyták az autóból a vászontetőt mozgató mechanikát, rossz idő esetében egy kézzel rögzíthető, kisebb vászontető segítségével lehet óvni az utasteret. A karosszériát szénszálas anyagból készült légterelők és 17 colos könnyűfém kerekek teszik sportosabbá, de állítható felfüggesztés és keményebb rugók is kerültek alá, az utastérben pedig bőrkárpitozást találunk.

 

 

Még tovább mentek a tervezők az MX-5 Speedster esetében, hiszen itt már nem csupán a tetőt, hanem a szélvédőt is teljesen elhagyták. A versenyautókra hasonlító sportkocsi utasterében szénszálas anyagból készült vázú sportüléseket találunk. A Speedster ugyan csak 16 colos könnyűfém kerekeket kapott, de a felfüggesztése ennek is állítható, ráadásul 30 milliméterrel ültették lejjebb a szériamodellhez képest.

 

 

A motorhoz egyik prototípus esetében sem nyúltak a tervezők, az amerikai piacon kapható kétliteres, négyhengeres, benzines szívómotor került a kocsiba, amely 155 lóerős teljesítményre képes. A Spyder ugyan nem lett könnyebb a szériamodellnél, a Speedster azonban akár 115 kilogrammal is kevesebbet nyom nála, mégis kevés az esélye, hogy megvalósuljon a Mazda két koncepciója.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár