A terepjárók S-osztálya lehet az új Mercedes-Benz GLS
Bemutató, 2015. november. 5.
AS

GLS néven folytatja pályafutását a Mercedes-Benz legnagyobb terepjárója, amelyet megújulása után a kategória S-osztályának nevez a gyártó.

 

 

A Mercedes-Benz legnagyobb terepjárója a GL, amelynek első generációja kilenc évvel ezelőtt jelent meg, a második szériát pedig 2012-ben mutatták be. A most esedékes modellfrissítéssel pedig új nevet kapott a típus, hogy illeszkedjen a német gyártó új típusjelölési rendszerébe. A szabadidő-terepjárók neve minden esetben a GL betűkkel kezdődik, ezt követően pedig a személyautók mintájára A, C, E és S betű jelzi a típus méretét. A legnagyobb modell tehát a GLS nevet kapja, a Mercedes-Benz pedig a terepjárók S-osztályának nevezi.

 

 

A karosszéria méretei nem változtak, a hétüléses modell hossza 5,13 méter, szélessége 1,93 méter, magassága 1,85 méter, a tengelytávolság 3,08 méteres. A korábban szögletes formát azonban lekerekítették, újak a fényszórók és a hűtőmaszk is, a stílust pedig AMG Line csomaggal lehet sportosabbá tenni, amelynek 21 colos kerekek is a részei. Az M-osztályból lett GLE mintájára a GLS esetében is a háromküllős kormánykerék, az érintőpados kezelőfelület és a különálló, nagyobb, 8 colos infotainment képernyő jelenti az újdonságot az utastérben. A GLS csomagtartója is méretes, öt személlyel 680 literes, míg a hátsó üléseket ledöntve 2300 literesre növekszik a raktér, a maximális hossz ekkor 2,12 méter lesz, a terhelhetőség pedig szintén figyelemreméltó, 815 kilogramm.

 

 

A benzines alapmodell a GLS 400 4Matic, amelynek V6-os biturbó motorja 333 lóerőre és 480 Nm-re képes, az utóbbi már 1600-as fordulatszámon rendelkezésre áll, 8,9 l/100 km átlagfogyasztás mellett. A GLS 500 4Matic biturbó V8-asa már 455 lóerős, húsz lóerővel izmosabb az elődjénél, és 700 Nm a legnagyobb nyomatéka. A benzines kínálat csúcsa a Mercedes-AMG GLS 63 4Matic, a 28 lóerővel 585 lóerősre izmosított motorral, 760 Nm csúcsnyomatékkal. A GLS 350d 4Matic V6-os dízelmotorja 258 lóerős és 620 Nm-re képes. Az összkerékhajtás mellett (az AMG kivételével) minden autót kilencfokozatú automata sebességváltóval szerelnek fel, opcióként felező és középső differenciálzár is elérhető. Az üzemmódok között off-road mód is megtalálható, a légrugózás pedig arra is jó, hogy akár 306 milliméteresre emelje a GLS hasmagasságát, ekkor 600 milliméteres lesz a gázlómélység.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár