Fullback néven mutatta be új pick-up modelljét a Fiat, a jövőre piacra kerülő platós újdonság tulajdonképpen a Mitsubishi L200 átnevezett változata.
A közelmúltban mutatott egy képet új pick-up modelljéről a Fiat, de most már biztossá vált, hogy a Toro névre keresztelt platós a dél-amerikai piac kiváltsága marad. Az európai, közel-keleti és afrikai piacokon ugyanis egy másik modellt szánt a Fiat: a Fullback tulajdonképpen nem más, mint az új Mitsubishi L200 átemblémázott változata. A Fiat ezzel olyan új kategóriában veti meg a lábát, ahol a térségben 675 ezer autó kelt el évente, ez pedig a 3,5 tonnás haszonjárművek eladásainak közel negyedét teszi ki.
A Fullback a külső és belső megjelenésében alig különbözik a Mitsubishi L200-tól, és a műszaki felépítése is a japán modellével egyezik meg. Az európai piacon egy újonnan fejlesztett, 2,4 literes, négyhengeres turbódízel motorral szerelik, amely 150 vagy 180 lóerős változatban lesz kapható, a hatfokozatú kézi váltó helyett akár ötsebességes automatával is, amely sportfokozattal is rendelkezik. Közel-Keleten és Afrikában a Mitsubishi korábbi 2,5 literes, 110 és 178 lóerős dízelmotorjaival, valamint 2,4 literes, 132 lóerős benzinmotorjával, ötfokozatú kézi váltóval érhető el az autó.
A kategóriában elvárható módon négyféle karosszériával rendelhető a Fiat Fullback: szimpla, nyújtott és dupla kabinnal, valamint alvázas kivitelben. A karosszéria hossza a változattól függően 5,16 méter és 5,29 méter közötti, míg a plató hossza 2,27 és 1,52 méter között változik, a megengedett hasznos teherbírás pedig akár 1100 kilogramm is lehet. A Fullback egyébként a rögbi egyik meghatározó játékosáról kapta a nevét, a védősor utolsó pozíciójáról, amely egyben támadó szerepet is betölt: nyilván ennek megfelelő szereplést várnak a modelltől a Fiatnál. A premiert az idei Dubai Autószalonon tartották, az értékesítés 2016-ban kezdődik.
vagy olvasd digitális formában!