Amerikába is megérkezett a vadonatúj Hyundai Elantra
Hírek, 2015. november. 22.
AS

A Hyundai az idei Los Angelesi Autószalonon mutatta be a hatodik generációs Elantra modellt, amely számtalan biztonsági és kényelmi kiegészítője mellett egy vadonatúj turbómotorral is gazdagodott.

 


Minden idők legnépszerűbb Hyundai modelljeként a hatodik nemzedékébe lépett új Elantra elődjének díjnyertes formulájára és sikereire építve merész aerodinamikus formatervével, kifinomult stílusával, vadonatúj gazdaságos motorjaival, jobb rugózási kényelemmel, zajcsillapítással és a kategóriáján is túlmutató biztonsági felszereltségével erős értékajánlatot képvisel. A dél-koreai Ulsan mellett hamarosan az amerikai Alabamában is gyártásba kerülő új Elantra kategóriájában elsőként kínált prémium kényelmi és biztonsági technológiáival a kompakt modellkategórián túlmutat és a gyártó szerint mind az IIHS Top Safety Pick+, mind a NHTSA által végrehajtott törésteszteken a legjobb, 5 csillagos eredményre számíthat.


 

„Mindannyian tudjuk, hogy a jó dolgok kicsiben érkeznek… és ez az Elantra” – mondta Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója a bemutatón. Zuchowski szerint az Amerikában kompakt limuzin kategóriába sorolt autót mind a legifjabb autós nemzedék, mind pedig a kisgyerekes családok kedvelni fogják. „A Hyundai harmincadik és a Szuperkupa ötvenedik évfordulóját is méltóképpen meg fogjuk ünnepelni az Elantrával” – tette hozzá Zuchowski.   


A Hyundai formatervezői az új Elantra külső megjelenését az elődhöz képest kissé leegyszerűsítették. Az orrészen meghatározóak a hatszögletű, krómozott vízszintes pálcák, a korábbinál szigorúbbra húzott fényszórók alatt pedig mindkét oldalon függőleges LED nappali menetfények világítanak. Az Elantra profilja sokkal kevésbé szoborszerű, mint a jelenlegi modellé, de az enyhe karaktervonal miatt mégis vonzza a tekintetet. Az autó hátsó részén elhelyezett keskeny lámpatestek vízszintesen nyújtóznak a csomagtér fedelén, de a jelentős formai változások ellenére az autó méretei csak kissé nőttek meg.       


Belül szintén a vízszintes elrendezés alapján alakították ki a műszerpultot, amelyet fémbetétekkel dobtak fel. Az új Elantra vásárlói kétféle multimédiás rendszer közül is választhatnak az alap rádión túl. A hétcollos érintőképernyőn a szokásos funkciókon túl megjelenik a tolatókamera képe, míg a nagyobb, nyolccollos egységben már a navigációs rendszer is beépítésre került. Mindkettőben közös, hogy támogatják az Android Auto alkalmazást.   


A vadonatúj Hyundai Elantra sokkal erősebb szerkezetű elődjénél, hiszen a korábbi 21 százalékról 53-ra növekedett a felhasznált nagyszilárdságú acélok részaránya, ez pedig azt jelenti, hogy az autó torziós merevsége 29,5 százalékkal javult. A mérnökök minden lehetséges helyen próbáltak javítani az autó zaj- és rezgéscsillapításán, amelynek eredményeként vastagabb a motortér szigetelése, vastagabbak az üvegek, több a zajelnyelő anyag és több gumi és műanyag persely került az első fémvázba.   


Az új Elantra kezdetben egy 2,0 literes, 147 lóerős és Atkinson ciklussal üzemelő benzinmotorral lesz kapható, amelyhez felszereltségtől függően hatfokozatú manuális vagy szintén hatfokozatú hagyományos automata váltót párosítanak. Tavasszal viszont érkezik az Elantra Eco kivitele, amelyben már a Hyundai vadonatúj 1,4 literes T-GDI erőforrása dolgozik 128 lóerővel és 212 Nm maximális nyomatékkal, amely ráadásul már 1 400 és 3 700 fordulat között rendelkezésre áll. Ehhez az erőforráshoz már hétfokozatú, duplakuplungos DCT automata jár.

 



A januártól már a kereskedésekben is megvásárolható új Elantra leendő vásárlói rengeteg vezetéstámogató és biztonsági technológiát rendelhetnek meg autóikhoz. Ezek között megtalálható az automatikus vészfékrendszer, sávtartó-rendszer, adaptív sebességszabályzó, holttérfigyelő-rendszer, keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, amelyek mellett választható HÍD xenon fényszóró, amely a jármű kanyarodásával együtt fordul és automatikusan tompítottra váltja távolsági fényszóróját.

 

 

Forrás: hyundaihirek.com

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár