Az XC90 után bemutatta új korszakának második modelljét a Volvo, az S80 utódjaként az S90 karakteres formával és innovatív technológiákkal érkezik.
A márka megújulásának következő lépcsőjeként bemutatta kínálatának legnagyobb limuzinját a Volvo. Az XC90 után az új S90 is a svéd gyártó új stílusirányzata szerint készült külsőt kapott, amelyet a T-alakú nappali menetfények és a függőlegesen álló hűtőmaszk mellett a karakteres hátsó lámpák határoznak meg. Az ívelt tetővonallal ellátott karosszéria nagyobb is az elődjének tekinthető S80-asénál.
Az utastérben az XC90 mintájára készült berendezést találunk, így a kormánykerék, a színes kijelzővel helyettesített műszeregység és az álló formátumú középső érintőképernyő is a nagy szabadidő-terepjáróból lehet ismerős. Az S90 azonban még több biztonsági és kényelmi felszerelést kapott. A Pilot Assist névre keresztelt vezetéstámogató rendszer például 130 km/órás sebességig a sáv közepén tartja az autót, és ehhez nincs szükség egy másik jármű követésére. Szintén újdonság, hogy a City Safety vészfékező rendszer már nem csak a gyalogosokat és a kerékpárosokat, de a nagyobb testű állatokat is felismeri, és megakadályozza az elgázolásukat.
A motorkínálat is az XC90-ből lehet ismerős, így a kétliteres, négyhengeres motorcsalád erőforrásait találjuk a választékban. A turbóval és kompresszorral is ellátott benzines T6 teljesítménye 320 lóerő, míg a turbódízel a D4 és a D5 esetén 190 és 235 lóerős lehet, hozzájuk hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltó, és akár összkerékhajtás is kapcsolódhat. A T8 Twin Engine az S90-ben is a konnektorról tölthető hibridet jelenti, a 407 lóerős modellben a kétliteres benzinmotor és két elektromotor dolgozik. A januári detroiti autószalonon debütáló limuzin után a Volvo hamarosan bemutatja a V90 névre keresztelt kombit is.
vagy olvasd digitális formában!
