Magyarországon is elkezdődik a Volkswagen-csoport dízelbotrányában érintett autóinak visszahívása, a márkák importőre szerint egy éven belül lebonyolítják az akciót, amelynek minden költségét a konszern állja.
Sikeres évet zárt a Volkswagen-csoport autóival foglalkozó Porsche Hungaria, hiszen a 2008-as visszaesés után néhány éve kezdődött növekedés 2015-ben is kitartott. Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója szerint a kiegyensúlyozottabb, kiszámíthatóbb, lassan stabilabbá váló környezetnek köszönhető a további növekedés. 2015-ben Porsche Hungaria mintegy 27 500 személyautót és kishaszon-járművet értékesített a magyar piacon a konszernhez tartozó Audi, Skoda, Seat, Volkswagen és Porsche márkából. Ebből több mint 25 ezer volt a személyautó, amelyek értékesítése 15 százalékkal bővült az idén, és ezzel a forgalomba helyezett új autókat tekintve a cég piaci részesedése itthon 24 százalék, míg jövőre 10 százalékos bővülést terveznek az értékesítésben.
A Volkswagen autóival kirobbant dízelbotrányhoz kapcsolódóan az importőr minden támogatást megad ahhoz, hogy a márkaszervizek mielőbb elvégezhessék a szükséges módosításokat a járműveken. Magyarországon a Porsche Hungaria adatai szerint mintegy 34 ezer, az elmúlt 5-6 évben gyártott dízelüzemű járművet érint a visszahívási akció. A konszern célja, hogy egy éven belül lebonyolítsa a járműveken a szükséges módosításokat, ezért fontos, hogy valamennyi járműtulajdonost időben elérjenek. Az EA 189-es kódú motorok számára már rendelkezésre állnak a műszaki megoldások, amelyekkel a motorok megfelelnek a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos európai jogszabályi előírásoknak: egyes motoroknál a szoftvert frissítik, másoknál egy úgynevezett áramlás-átalakítót alkalmaznak. A visszahívott járművekre mintegy egyórás szervizmunka vár, a szükséges átalakítás költségeit a Volkswagen-konszern fogja fedezni. A dízelbotrány hatásait a Porsche Hungaria értékesítése nem sínylette meg, nem tapasztaltak visszaesést a dízelüzemű járművek iránti érdeklődésben sem.
A 25 éves Porsche Hungaria rövid története
1989-ben határozta el a keleti nyitást a Volkswagen-csoport, október 30-án írták alá az új magyarországi importőr alapító okiratát, amely a későbbiekben Porsche Hungaria néven forgalmazza a Volkswagen, Audi és Porsche, majd a Seat és Škoda modelljeit is hazánkban. Már az 1990-es, első budapesti autószalonon is a legnagyobb standdal állított ki a vezérképviselet, amelynek első irodája is a közelben, a vásárváros melletti Expo Hotelben volt. Később a Deák térre költözött a központ, itt nyílt meg Budapesten az első igazán látványos belvárosi bemutatóterem, 1992-re pedig már összesen 96 kereskedésben forgalmazták az öt márkát.
1994-ben költözött az importőr a Fáy utcába, és ugyanebben az évben alapították meg a győri Audi Hungária Motor Kft-t, míg a cégcsoport tevékenysége banki, biztosítási és az Europcar révén kölcsönzői szolgáltatásokkal bővült. 1996-ban adták el az 50 ezredik, három évvel később pedig már a százezredik autót, a 2000-ben használt autók forgalmazására létrehozott Weltauto márkával együtt már 196-tagú hálózattal várták az ügyfeleket.
2003-ban nyitott a saját iparvágánnyal és kamionterminállal is rendelkező Parts Center alkatrészraktár, amelynek területét 2007-ben 21 500 négyzetméterre duplázták meg. 2009-ben nyílt a Porsche Centrum Budapest, amelynek modern épületét geotermikus hőcserélővel szerelték, és ugyanekkor készült el az Óbudai Autójavítónál az Audi Terminal, valamint a Fáy utcai központban az új székház is. 2011-ben a Porsche Hungaria már az 500 ezredik autóját adta el, jelenleg pedig 593 ezer új autónál járnak, amelyhez közel százezer eladott használt autó és több mint egymillió szervizelt autó kapcsolódik. |
DIGITÁLIS MAGAZIN