Jövőre itthon is lezárja a dízelügyet a Volkswagen-csoport
Hírek, 2015. december. 17.
AS

Magyarországon is elkezdődik a Volkswagen-csoport dízelbotrányában érintett autóinak visszahívása, a márkák importőre szerint egy éven belül lebonyolítják az akciót, amelynek minden költségét a konszern állja.

 

Sikeres évet zárt a Volkswagen-csoport autóival foglalkozó Porsche Hungaria, hiszen a 2008-as visszaesés után néhány éve kezdődött növekedés 2015-ben is kitartott. Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója szerint a kiegyensúlyozottabb, kiszámíthatóbb, lassan stabilabbá váló környezetnek köszönhető a további növekedés. 2015-ben Porsche Hungaria mintegy 27 500 személyautót és kishaszon-járművet értékesített a magyar piacon a konszernhez tartozó Audi, Skoda, Seat, Volkswagen és Porsche márkából. Ebből több mint 25 ezer volt a személyautó, amelyek értékesítése 15 százalékkal bővült az idén, és ezzel a forgalomba helyezett új autókat tekintve a cég piaci részesedése itthon 24 százalék, míg jövőre 10 százalékos bővülést terveznek az értékesítésben.

 

A Volkswagen autóival kirobbant dízelbotrányhoz kapcsolódóan az importőr minden támogatást megad ahhoz, hogy a márkaszervizek mielőbb elvégezhessék a szükséges módosításokat a járműveken. Magyarországon a Porsche Hungaria adatai szerint mintegy 34 ezer, az elmúlt 5-6 évben gyártott dízelüzemű járművet érint a visszahívási akció. A konszern célja, hogy egy éven belül lebonyolítsa a járműveken a szükséges módosításokat, ezért fontos, hogy valamennyi járműtulajdonost időben elérjenek. Az EA 189-es kódú motorok számára már rendelkezésre állnak a műszaki megoldások, amelyekkel a motorok megfelelnek a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos európai jogszabályi előírásoknak: egyes motoroknál a szoftvert frissítik, másoknál egy úgynevezett áramlás-átalakítót alkalmaznak. A visszahívott járművekre mintegy egyórás szervizmunka vár, a szükséges átalakítás költségeit a Volkswagen-konszern fogja fedezni. A dízelbotrány hatásait a Porsche Hungaria értékesítése nem sínylette meg, nem tapasztaltak visszaesést a dízelüzemű járművek iránti érdeklődésben sem.

 

A 25 éves Porsche Hungaria rövid története

 

1989-ben határozta el a keleti nyitást a Volkswagen-csoport, október 30-án írták alá az új magyarországi importőr alapító okiratát, amely a későbbiekben Porsche Hungaria néven forgalmazza a Volkswagen, Audi és Porsche, majd a Seat és Škoda modelljeit is hazánkban. Már az 1990-es, első budapesti autószalonon is a legnagyobb standdal állított ki a vezérképviselet, amelynek első irodája is a közelben, a vásárváros melletti Expo Hotelben volt. Később a Deák térre költözött a központ, itt nyílt meg Budapesten az első igazán látványos belvárosi bemutatóterem, 1992-re pedig már összesen 96 kereskedésben forgalmazták az öt márkát.

 

1994-ben költözött az importőr a Fáy utcába, és ugyanebben az évben alapították meg a győri Audi Hungária Motor Kft-t, míg a cégcsoport tevékenysége banki, biztosítási és az Europcar révén kölcsönzői szolgáltatásokkal bővült. 1996-ban adták el az 50 ezredik, három évvel később pedig már a százezredik autót, a 2000-ben használt autók forgalmazására létrehozott Weltauto márkával együtt már 196-tagú hálózattal várták az ügyfeleket.

 

2003-ban nyitott a saját iparvágánnyal és kamionterminállal is rendelkező Parts Center alkatrészraktár, amelynek területét 2007-ben 21 500 négyzetméterre duplázták meg. 2009-ben nyílt a Porsche Centrum Budapest, amelynek modern épületét geotermikus hőcserélővel szerelték, és ugyanekkor készült el az Óbudai Autójavítónál az Audi Terminal, valamint a Fáy utcai központban az új székház is. 2011-ben a Porsche Hungaria már az 500 ezredik autóját adta el, jelenleg pedig 593 ezer új autónál járnak, amelyhez közel százezer eladott használt autó és több mint egymillió szervizelt autó kapcsolódik.

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár