SLC néven folytatja a Mercedes-Benz kompakt roadstere
Bemutató, 2015. december. 18.
AS

Megújult a Mercedes-Benz kompakt méretű roadstere, az SLK pedig mostantól új motorokkal és immár SLC néven folytatja karrierjét.

 

 

Modellfrissítésen esett át a Mercedes-Benz kompakt méretű roadstere, és ezzel együtt illeszkedett a német gyártó új típusjelölési rendszeréhez is. A szintén nemrég megújult SL megtartotta az immár klasszikussá vált nevét, de a kisebb testvér neve SLK helyett SLC lesz, ezzel is jelezve, hogy méretével a C-osztályhoz, azaz a középkategóriához áll közel. A nevével ellentétben nem változott sokat a 2011-ben bemutatott harmadik generációs roadster külseje, felismerhető benne az eddig is gyártott modell. A frontrésze azonban már a Mercedes-Benz aktuális stílusirányzata szerinti, új fényszórókkal, hűtőmaszkkal és lökhárítókkal, és a LED-es hátsó lámpák is újak. Az utastérben a kormánykerék, a műszeregység és a felhasznált anyagok jelentik az újdonságot.

 

 

1,6 literes benzines és dízel is van hozzá

A kínálat alapmodellje az SLC 180, amelynek 1,6 literes, négyhengeres, turbós benzinmotorja 156 lóerős teljesítmény leadására képes. Ezzel a motorral is elég fürge a roadster, hiszen 7,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 226 km/óra a végsebessége és mindössze 5,6 l/100 km a szabvány szerinti átlagfogyasztása. Az SLC 200 már a kétliteres, 184 lóerős, turbós benzinmotort kapja, 7 másodperces nulláról-százra gyorsulással, 240 km/órás végsebességgel és 6,1 literes átlagfogyasztással. Az SLC 300-ban ugyanez a motor 245 lóerős, így három tizeddel hamarabb éri el a százas tempót, és 250 km/óra a legnagyobb sebessége. A roadster továbbra is elérhető dízelmotorral, a 250 d-ben a jól ismert 2,1 literes, négyhengeres turbódízel 204 lóerős, 500 Nm a legnagyobb nyomatéka, amivel 6,6 másodpercbe telik százra gyorsulni, 245 km/óra a végsebesség és mindössze 4,4 liter az átlagfogyasztás.

 

 

Szerényebb, de gyorsabb a csúcsmodell

Új a csúcsmodell is, hiszen a Mercedes-AMG SLC 43 a 3 literes, turbós V6-os motort kapja 367 lóerős teljesítménnyel és 520 Nm maximális nyomatékkal, amely 2000 és 4200 közötti fordulatszámon érhető el. Az új sportváltozat ezzel szerényebb teljesítményű, mint elődje, a 420 lóerős V8-assal szerelt SLK 55 AMG, de így is gyorsabb nála, hiszen 4,7 másodperc kell neki, hogy álló helyzetből százra gyorsuljon, a végsebessége egyébként 250 km/óránál korlátozott, 7,8 l/100 km-es fogyasztása pedig szerényebb. Az SLC továbbra is összecsukható keménytetővel szerelt, amely 40 km/órás sebességig akár menet közben is mozgatható. Az autóhoz adaptív LED-es fényszórót lehet rendelni, és a 7 colos színes képernyővel szerelt Comand rendszer is új funkciókkal gazdagodott.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár