Fiatalos sportkocsit mutatott be az Opel
Bemutató, 2016. február. 3.
AS

Kompakt méretű sportkocsi tanulmányával állt elő az Opel, a hátsókerék-hajtású GT Concept könnyű, így az ezer köbcentis benzinmotorral is kellően fürge.

 

 

1965-ben a Frankfurti Autószalonon mutatta be Experimental GT névre keresztelt sportkocsiját az Opel, a Kadett technikájára épülő újdonság pedig három éven belül a kereskedésekbe került, és mára legendává vált. Most újabb sportautóval eleveníti fel a hagyományait a német márka: Genfben mutatja be a GT legújabb generációjának prototípusát. A lendületes formájú, kompakt méretű, áramvonalas tanulmányautó feltűnő vörös karaktervonalat és vörös első gumiabroncsokat kapott. A szélvédő panorámatetőben folytatódik, az aerodinamikus karosszériáról pedig hiányoznak az ablaktörlők, kilincsek és visszapillantó tükrök. Az ajtók érintésre elektromotorosan nyílnak ki, a tükröket pedig kamerákkal helyettesítették, az első lámpák az Astrában látott teljesen LED-es fényszórók.

 

 

A Corvette mintájára a GT Concept is front-középmotoros, így alacsonyra és középre került a súlypontja, ami sportos menettulajdonságokat teremt. A prototípus motorja az Adam, Corsa és Astra kínálatából ismerős ezer köbcentis, háromhengeres, turbós benzinmotor, amely a szentgotthárdi gyárban készül. Az apró erőforrás itt 145 lóerős teljesítményre és 205 Nm nyomaték leadására képes, a kormánykerékről működtethető hatfokozatú szekvenciális sebességváltón át a hátsó kerekeket hajtja, és mivel a GT Concept egy tonnánál is könnyebb, ezért nyolc másodperc alatt gyorsul százra és 215 km/óra a végsebessége.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár