Részletek a Citroën új kisbuszáról
Bemutató, 2016. február. 5.
Auto2

SpaceTourer néven mutatkozott be a Citroën új kisbusza, amely háromféle hosszúsággal, modern felszerelésekkel és takarékos dízelmotorokkal érkezik.

 

 

Közösen fejlesztett kisbuszt a PSA Peugeot Citroën és a Toyota, a három modell közül elsőként a Citroën SpaceTourer mutatkozott be részletesebben. Az újdonság az EMP2 moduláris padlólemezre épül, akárcsak a C4 Picasso, ezért akár 100-300 kilogrammal is könnyebb a hasonlóan motorizált konkurenseknél. A SpaceTourer háromféle hosszúsággal, kétféle tengelytávval készül. Az XS modell mindössze 4,6 méter hosszú, de 2,91 méter a tengelytávja, míg az M már 4,95 méteres, az XL pedig 5,3 méter hosszú, mindkét utóbbi 3,27 méteres tengelytávval rendelkezik. A csomagtartó öt üléssel a legrövidebb modellnél is 1978 literes, a 2381 liter a középső és 2932 liter a legnagyobb változatnál, az utastér pedig többféle konfigurációban, akár kilencszemélyesként is kérhető.

 

 

Újdonság, hogy az oldalsó tolóajtók akár kéz nélkül is nyithatók: kulccsal a zsebünkben elég elhúzni a lábunkat az autó alatt, ekkor az opcióként elektromos mozgatású tolóajtó automatikusan kinyílik azon az oldalon, amelyiken állunk. A raktér pakolásához pedig hasznos lehet a külön is nyitható hátsó szélvédő. Az utasteret üvegtető teheti világosabbá, de hátsó szellőzés és hangulatfény is kerülhet ide, az üléseket asztallá hajtani vagy menetiránnyal szembefordítani is lehet. Olyan extrák is megtalálhatók a fedélzeten, amelyek újdonságok a kategóriában. A 7 colos érintőképernyős navigáció okostelefon-tükrözésre képes, de plexire vetítő head-up display, automata fényszóró és 180 fokos képet adó tolatókamera is van. A különböző vezetéssegédek között holttérfigyelő, sávelhagyás-figyelmeztető, táblafelismerő, adaptív tempomat, vészfékező és fáradtságfigyelő található.

 

 

A SpaceTourer kínálatában BlueHDi dízelmotorokat találunk. A 95 lóerős alapmodell átlagfogyasztása 5,5 l/100 km, ez start-stop rendszerrel és hatfokozatú robotizált váltóval 5,2 literre csökken. A 115 lóerős modellhez már széria a start-stop, ez a legtakarékosabb a választékban az 5,1 literes átlagával. A kétliteres dízelmotor 150 és 180 lóerős kivitelben készül, az előbbi fogyasztása 5,3 l/100 km, az utóbbihoz pedig széria a hatfokozatú automata sebességváltó, így 5,8 liter az átlaga. A Citroën ehhez a modellhez is kínálja a Grip Control rendszert, amely a menetstabilizáló különleges programjaival segíti a nehezebb terepen való haladást, de a Dangel cég 4x4-es átépítést is vállal. Az új SpaceTourer ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén, szervizperiódusa 2 év vagy 40 ezer kilométer, az AdBlue 22,4 literes tartályát pedig 15 ezer kilométerenként kell utántölteni. A személyszállító Jumpy utódja a genfi autószalonon mutatkozik be, ahol SpaceTourer Hyphen néven egy 19 colos kerekekkel szerelt terepjáró-tanulmányt is kiállítanak belőle.

 

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár