Régi-új néven mutatta be a shooting brake karosszériás FF megújult változatát a Ferrari, az immár 690 lóerős GTC4Lusso pedig nemcsak formai, hanem műszaki téren is fejlődött.
2011-ben mutatkozott be a shooting brake karosszériás FF a Ferrari kínálatában, és mára ez lett az olasz márka legrégebbi modellje, hiszen az idők során a California és a 458 Italia is modellfrissítésen esett át. Most itt az FF alaposan átdolgozott változata, amely ebből az alkalomból új nevet is kapott. A GTC4Lusso betűkombinációja a régi modelleket idézi, a négyes szám az ülések számára és a négykerék-hajtásra is utal, a Lusso pedig a túrakocsi luxusfelszereltségét jelzi.
Több egy egyszerű ráncfelvarrásnál a GTC4Lusso megjelenése, hiszen a külső ugyan erősen emlékeztet a FF formájára, a lemezeket és még az ablakvonalat is áttervezték. Szélesebb az első légbeömlő, újak a fényszórók és a motorházfedél domborítása is más, továbbá hangsúlyosabbak az első sárvédők szellőzőnyílásai. A hátsó részen izgalmasabb hátsó szélvédőt és oldalanként már két kerek lámpát találunk. Az utastérben új a kormánykerék és a középkonzol, ide 10,25 colos érintőképernyő került, és megmaradt az utas előtti digitális műszeregység is.
Műszaki téren is továbbfejlődött a kombi Ferrari. A GTC4Lusso megtartotta az FF 6,2 literes, V12-es szívómotorját, de a teljesítménye 660-ról 690 lóerőre, a legnagyobb nyomatéka pedig 683-ról 697 Nm-re növekedett. Az újdonság így háromtized másodperccel hamarabb, 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 334 km/óra a végsebessége. Az orrmotoros Ferrari továbbra is összkerékhajtásos (az első kerekeket egy kétfokozatú áttételen keresztül mozgatja), de már a hátsó kerekek is kormányzottak.


