Hibrid crossovert mutatott be a Kia Chicagóban
Hírek, 2016. február. 12.
AS

A Kia Motors a Chicagói Autószalonon tartotta vadonatúj Niro kisterepjárója világpremierjét, amelyet hibrid hajtáslánca tesz igazán különlegessé a kategóriában.

 


A Hyundai csoporthoz tartozó Kia Motors az anyacég szintén vadonatúj Ioniq hibridjének hajtásláncára egy szabadidő-autó felépítményt épített, amelyet a SUV kategória iránt az alacsony üzemanyagárak miatt mostanság különösen érzékeny amerikai piacon mutattak be.

 


Az Optima hibrid és a Soul EV után a Niro immár a harmadik tagja a Kia környezetbarát modellkínálatának. A Niro formája a hűtőmaszk méretes tigrisszáj motívumával, lendületes fényszóróival tökéletesen illeszkedik a márka többi modelljéhez, széles és alacsony arányai méretes kerékjárataival, hosszú tetővonalával és rövid hátsó túlnyúlásával sportos karaktert kölcsönöz az autónak. Habár az új modell tipikus terepjáró formájú, a Kia szerint ennek ellenére nagy hangsúlyt fektettek a légellenállás csökkentésére, az óvatosan megrajzolt felületeknek köszönhetően az autó légellenállási együtthatóját sikerült 0,29-re csökkenteni.

 


A Niro belső terében modern és tágas utastér fogadja az utasokat. A műszerfal egyszerű, nincs túlbonyolítva, a műszerek színesek és egyértelműen értelmezhetőek, a kezelőszervek könnyedén elérhetőek. A 2,7 méteres tengelytávnak és a terepjárósan magas tetőnek köszönhetően az utastér elől-hátul rendkívül tágas, a magas üléspozíció pedig a vezetőnek kiváló rálátást biztosít az aktuális forgalmi helyzetre. A hibrid hajtáslánc akkucsomagja a hátsó ülések alá került, ezért az nem vesz el felesleges helyet sem az utasoktól, sem azok csomagjaitól.

 


A Kia Niro hajtásrendszere az Ioniqhoz hasonlóan egy 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, 103 lóerős benzinmotorból és egy 43 lóerős elektromos motorból áll össze. Ez együttesen 146 lóerős rendszerteljesítményt és 264 Nm maximális nyomatékot eredményez, amit a kifejezetten a hibridekhez fejlesztett hatfokozatú duplakuplungos DCT automata váltó juttat el az első kerekekhez. A gyár által megadott átlagfogyasztás értéke 4,7 liter 100 kilométerenként.

 


Az üzemanyag-takarékosság teljes kihasználásához a Kia Niro is megkapta a Hyundai Ioniq összes technológiai segítségét, köztük azt a Prediktív Energia Szabályzó rendszert is, amelynek segítségével az út topográfiájának felhasználásával a navigáció és a sebességszabályzó együttműködve képes a Niro egyes hajtási rendszereit működtetve a leghatékonyabban mozgatni az autót.

 


„A Niro a kiemelkedő gazdaságosság, lenyűgöző vezetési élmény, használhatóság és a legfontosabb, a lenyűgöző formaterv tökéletes elegyét kínálja, ami eddig a hibridekre nem volt jellemző” – mondta Orth Hedrick, a Kia Motors America terméktervezési alelnöke. „A kisterepjárók piaca továbbra is a világ egyik leggyorsabban bővülő járműszegmense, a Niro pedig egy olyan egyedülállóan vonzó és praktikus csomagot kínál, amelyet a vásárlók eddig még nem láttak.”

 


A Niro egyelőre kizárólag hagyományos hibrid hajtáslánccal kerül piacra, ám Hyundai testvéréhez hasonlóan később konnektoros, azaz plug-in hibridként is megjelenik majd. Tisztán elektromos változatról egyelőre nem hallani, ám az Ioniq példája alapján később akár ebben az irányban is bővülhet a Kia Niro modellkínálata.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár