Szabadidő-terepjáróval bővíti kínálatát a Seat, a spanyol márka első ilyen modellje Ateca néven mutatkozott be.
A terepre szánt Altea Freetrack és a Leon X-perience után végre igazi szabadidő-terepjáróval bővíti kínálatát a Seat. A korábbi tanulmányautók után most már a szériagyártásra készen álló modell mutatkozott be Ateca néven. Az újdonság a Volkswagen-csoport moduláris padlólemezére épül, akárcsak az új Volkswagen Tiguan és a Škoda még be sem mutatott új szabadidő-terepjárója. A Leon stílusát folytató karosszéria hossza 4,36 méter.
Az új Seat Ateca alapmodelljét az 1.0 TSI ezer köbcentis, háromhengeres, 115 lóerős benzinessel, elsőkerék-hajtással és kézi sebességváltóval szerelik. Az erősebb benzines modell a 150 lóerős 1.4 TSI-vel készül, amely hengerlekapcsolással takarékoskodik. A dízelek kínálata az 1.6 TDI 115 lóerős változatával indul, a 2.0 TDI pedig 150 és 190 lóerős kivitelben készül. A benzines modellek szabvány szerinti átlagfogyasztása 5,3-6,2 l/100 km, míg a dízelek esetében az értékek 4,3 és 5 liter között alakulnak.
Az utastérben is a Leon mintájára készült berendezést találunk, a műszerfalra 8 colos érintőképernyős navigációs rendszer kerülhet, amely mobiltelefon-képernyő tükrözésére is képes, a csomagtartó fedele pedig elektromosan, láblendítésre is nyitható. A raktér mérete alapesetben 510 literes, de az összkerékhajtású modelleknél meg kell elégednünk a 485 literes csomagtartóval. Az opciók között teljesen LED-es fényszórót találunk, a vezetéssegédek sorát távolságtartó tempomat, holttérfigyelő, táblafelismerő és felülnézeti képet adó kamerarendszer alkotja.
vagy olvasd digitális formában!
