Már rendelhető a kereskedésekben a Fiat új kompakt családi autója. A kedvező alapáron érkező modell két évtizedes kihagyás után ismét a Tipo nevet kapja.
1995-ben használta utoljára a Tipo nevet a Fiat, most azonban két évtizedes kihagyás után visszatér az olaszok kínálatába ez a típusnév. Az új modell az Aegea tanulmányautó sorozatgyártásra érett változata, és a gyáriak szerint eleve négyajtós, lépcsőshátú karosszériával tervezték, ezért ilyen arányos a kinézete. A hossza 4,53 méter, a szélessége 1,79 méter, a magassága pedig 1,5 méter, a tengelytávolság 2,64 méteres, míg a csomagtartó mérete 520 liter.
Egyszerű felépítés, takarékos motorok
Az új Tipo négyféle motorral készül a Fiat törökországi gyárában. Az alapmodell 1,4 literes, négyhengeres, benzines szívómotorja 95 lóerőre és 127 Nm-re képes, ezzel 11,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 185 km/óra a végsebessége és 5,7 l/100 km az átlagfogyasztása az 1225 kg-os, hatfokozatú kézi váltóval szerelt autónak. Az 1,6 literes, négyhengeres, benzines szívómotor 110 lóerőre és 152 Nm-re képes, hatfokozatú automata sebességváltóval szerelik, így 11,2 másodpercre van szüksége a százra gyorsuláshoz, 192 km/óra a végsebessége és 6,3 l/100 km az átlagfogyasztása.
A dízelkínálat az 1,3 literes, négyhengeres Multijet erőforrással indul, amely 95 lóerős, és 200 Nm nyomatékát 1500-as fordulatszámon adja le. Az ötfokozatú kézi váltóval ellátott modell 11,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, 180 km/óra a végsebessége és 4,1 l/100 km az átlagfogyasztása, de az Eco kivitele megelégszik 3,7 literrel is száz kilométeren. Az 1,6 literes, négyhengeres Multijet, amellyel már nehezebb, 1345 kg-os a Tipo, 120 lóerős, 320 Nm nyomatéka pedig 1750-es fordulatnál áll rendelkezésre. Ez a kínálat csúcsa, hiszen hatfokozatú kézi váltójával 9,7 másodperc alatt gyorsul százra, 199 km/óra a végsebessége, 4,2 l/100 km-es átlagfogyasztás mellett. Az új Tipo egyszerű felépítésű: előre MacPherson, hátulra csatolt lengőkaros felfüggesztés kerül, és a négy tárcsafékes legerősebb dízelmodell kivételével hátul dobfékek lassítják az autót.
Gazdag felszereltség kedvező áron
3 490 000 forint az új Tipo alapváltozatának bevezető ára, és ezért a pénzért megfelelő felszereltséget kínál a Fiat. A két légzsák és ESP mellett szervokormány, manuális klímaberendezés, USB bemenetes, 4 hangszórós rádió és távirányítós központi zár jár a modellhez, 15 colos acél kerekekkel és 195/65 R15 méretű abroncsokkal. A kormányoszlop már az alapmodellben is négy irányban állítható, de a magasságában állítható vezetőülés és az osztva dönthető hátsó üléstámla csak a következő szinttől jár. Az Easy felszereltség már oldal- és függönylégzsákot is kap, de 5 colos érintőképernyős, 6 hangszórós, Bluetooth kihangosítós rádió, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök és bőrborítású kormánykerék is jár hozzá. A Lounge felszereltség ezen felül ködfényszórókat, 16 colos könnyűfém kerekeket, automata klímaberendezést, eső- és szürkületérzékelőt és elsötétedő belső visszapillantó tükröket kap.
Érdemes számításba venni a bevezetéskor kínált Opening Edition kivitelt, amely az 1,4 literes, 95 lóerős motorral 3 990 000 forintba kerül, a felszereltsége pedig a fenti Lounge felszereltségen felül az egyébként opciós navigációs rendszert, tolatóradart és 17 colos könnyűfém kerekeket is tartalmazza.
vagy olvasd digitális formában!