A frissen alapított Genesis luxusmárka bepillantást engedett a jövőben érkező új modelljeinek világába, amikor a New Yorki Autószalonon bemutatta vadonatúj New York Concept tanulmányát.
A Genesis közleménye szerint a New York Concept megjelenését a természetből vett formák és a modern luxus életstílus határozta meg. „A New York Concept kifejező terjedelme és kifinomult formavilága valóban kifejezi azt az Atletikus Eleganciát, amely a Genesis termékeit jellemzi és ez a luxusmárka jövőbeli modelljeire is jellemző lesz” – mondta Manfred Fitzgerald, a Genesis márkaigazgatója.
A márka teljesítményre törekvése a hosszú motorháztetőben és arányaiban, a függőleges hűtőmaszkban és vízszintes fényszóróiban fejeződik ki, míg a kifinomultság a részletesen kidolgozott első fényszórókban jelenik meg. A New York Concept oldalnézetből ismerősen sportlimuzinos karakterű, annak púpos kabinjával, erőteljes vállvonallal és túlnyúlásaival, amelyek elő rövidek, hátul hosszabbak.
A tanulmány hátsó kialakítását az alacsony csomagtérfedél ész elnyújtott hátsó lámpatestek határozzák meg. A formatervezők nagy figyelmet fordítottak a részletekre, amelyek a sűllyesztett első és hátsó kilincsekben, az integrált motorháztetőben, első légbeömlőkön és a oldallemezek szellőzőin is tetten érhető.
A tervezők a belső térben arra törekedtek, hogy megszabaduljanak az autós technológiákkal szembeni előítéletektől. Az autó LG gyártmányú 52 centiméteres, 4K felbontású lebegő hajlított kijelzője egyesíti a vezetőnek szükséges műszereket és a multimédiás funkciókat. Ennek ellenére a Hyundai azt is hangsúlyozza, hogy maradtak analóg kijelzők is az autóban. A konvex műszerfal és a nyitott kormánykerék szintén a könnyű kezelhetőséget és a kiváló kezelhetőséget szolgálja.
A középkonzol a kifejezetten négy személyre szabott utastér teljes hosszában hátranyúlik, amelynek első központi kezelőpanelja alatt alumínium betétekkel díszített váltógombot helyeztek el. A műszerfalon akár egy- vagy többujjas érintőpanelt kézírásra és körkörös ujjmozdulatokhoz terveztek, de emellett a vezető 3D gesztusvezérléssel lépegethet az autó multimédiás menüjében.
A New York Concept motorterében egy hibrid erőforrás kapott helyett, a közvetlen befecskendezéses 2,0 literes benzinmotor 242 lóerős, maximális nyomatéka 353 Nm, amelyhez egy nyolcfokozatú automatikus váltó mellett egy nem meghatározott paraméterekkel rendelkező elektromotort illesztettek.
A hamarosan érkező G90 és G80 modellek mellett a Genesis további négy új modellt tervez, amelyek a BMW különböző modelljeinek állítanak konkurenciát. A most bemutatott New York Concept minden bizonnyal a 3-as BMW konkurensét vetíti előre, a G70 szériaváltozata várhatóan jövőre mutatkozhat be.
Forrás: genesishirek.blogspot.com


