Koreában is bemutatkozott a Hyundai elektromos autója
Hírek, 2016. április. 3.
AS

Immár harmadik alkalommal nyílt meg Koreában a Nemzetközi Elektromos Autó Expo, amelynek keretében a Hyundai bemutatta Korea legolcsóbb elektromos autójának ígért Ioniq Electricet.

 


Néhány héttel a genfi világpremier után a Hyundai Motor hazájában, a koreai Jeju szigeten megrendezésre kerülő Nemzetközi Elektromos Autó Expón is bemutatta az Ioniq elektromos változatát, amely a koreai szabványok szerint akár 180 kilométernél is többet tud megtenni egyetlen feltöltéssel. A januártól hibridként már kapható Ioniq a Hyundai Motor első olyan környezetbarát modellje, amely önálló platformra épül.

 


A 120 lóerős és 295 Nm nyomatékú elektromos motorral felszerelt Ioniq teljesen feltöltött 28 kWH-s lítium-polimer akkumulátorával 180 kilométert képes megtenni, amely a legmagasabb érték a Koreában forgalmazott elektromos járművek között. (A Kia Soul EV a koreai ciklus szerint 148 km-re képes, míg Európában hivatalosan a Soul 212, míg az Ioniq kb. 250 kilométer maximális hatótávval rendelkezik)

 


A Hyundai Motor közleménye szerint az Ioniq Electric azért képes ilyen hosszú hatótávra, mert az autó könnyebb anyagokból, pl. alumíniumból épül fel, a légellenállást jelentősen csökkentő aerodinamikus formatervet kapott, valamint energiahasznosító rendszere is a legmodernebb. Ez utóbbi részét képzi az egyéni szellőztető rendszer, amely a légkondicionáló vagy a fűtés levegőjét kizárólag a vezetőre irányítja akkor, ha az egyedül utazik az autóban és ezzel energiát takarít meg. Ezen túlmenően olyan regeneratív fékrendszert is kapott az autó, amely a jármű fékezésekor keletkező kinetikus energiát nyeri vissza.

 


A gyártó szerint az Ioniq Electric villámtöltéssel 24 perc alatt 80 százalékra feltölthető, míg hagyományos töltéssel is csak 4 és fél órába telik a teljes feltöltés. A Hyundai Motor az elektromos modell bevezetésével egy időben az akkumulátorokra 10 év vagy 200 ezer kilométeres garanciát is ad.  Az Ioniq Electric kétféle – N és Q – felszereltséggel kerül forgalomba, vételára pedig 40 és 43 millió koreai won (kb. 9,5 és 10,2 mFt) lesz. A vállalat azt is hozzátette, az autó ára akár 20-25 millió wonra (kb. 4,7 - 5,9 mFt) is csökkenhet akkor, ha a kormányzat bevezeti az elektromos járművekre vonatkozó támogatási rendszerét. Ennek lényege, hogy az alapárat a Környezetvédelmi Minisztérium 12 millió wonnal, Jeju szigetén pedig a helyi önkormányzat további 7 millió wonnal támogatja, amely így azt is jelenti, hogy az Ioniq Electric a szigeten 21 millió wonos, azaz 4,8 millió forintos áron kerül értékesítésre, de Korea más részein is csak 6,2 millió Ft körüli összegért lehet az autót megvásárolni.

 

 

„Az elektromos járművekből tavaly mindössze 3 ezer darabot vásároltak Dél-Koreában, ami a teljes éves autóeladások 0,2 százaléka” – mondta Kwak Jin, a Hyundai Motor alelnöke. „Persze ez a kezdeti időszak, de a Hyundai Motor előretekintve bővíti az elektromos járművek piacát. Az elektromos járművek kulcsfontosságú szerepet játszanak a jövő járműpiacán. Az új Ioniq Electric modell pedig elég hosszú hatótávval rendelkezik ahhoz, hogy Jeju szigetén egyetlen feltöltéssel körbe lehessen járni.”

 


"A kormányzat tervei szerint 2020-ig 200 ezer elektromos autó kerül Korea útjaira, mi pedig szeretnénk 50 százalékos piaci részesedést szerezni a hazai elektromos járműpiacon" - tette hozzá Chang-sung Ryu, a Hyundai Motor hazai marketingcsoportjának vezetője.

 


A hétnapos Nemzetközi Elektromos Autó Expón a legnagyobb globális autógyártók bemutatják legújabb elektromos modelljeiket és számos olyan megbeszélést, konferenciát tartanak, ahol megosztják a környezetbarát járművek jelenlegi és jövőbeli technológiájával kapcsolatos nézeteiket. A 145 résztvevő között a Hyundai mellett a Renault Samsung, a BMW és a Nissan is képviselteti magát, míg tavaly még csak 73 vállalat volt jelen a rendezvényen.

 


Forrás: hyundaihirek.com

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár