Mind a két futamon a balszerencse üldözte a Honda magyar versenyzőjét: Michelisz autóján előbb a turbó füstölt el, majd a hátsó kerék tört ki az utolsó körben. Ficza Ferenc, az új Zengő-pilóta azonban hazai közönség előtt szerezte meg első pontjait.
Michelisz Norbert első versenye már a felvezető körben véget ért: hatalmas füst csapott fel belőle. Mint a futam után elmondta, már az elindulás után érezte, hogy valamin nincs rendben az autóval, ami aztán egyre jobban füstölni kezdett. Az volt a terve, hogy a felvezető kört befejezi, és azonnal a boxutcába hajt, hogy csapata meg tudja javítani az autót, de olyan erős lett a füst a kabinban, hogy már csak arra törekedett, biztonságos helyen félre tudjon állni.
Az ötödik rajtkocka tehát üresen maradt az első futam rajtjánál, a verseny hátralévő része pedig igencsak fordulatos volt. A Hungaroring új aszfaltja már önmagában is csúszósabb a korábbinál, amit a vasárnapra megérkező eső csak tovább rontott. Az élről induló Mehdi Bennani (Citroën) meg tudta tartani vezető helyét a célig, míg a Citroën és a Honda gyári pilótái, López és Muller, valamint Tiago Monteiro és Rob Huff alaposan hátracsúsztak, mivel a pálya felszáradásában bízva mind slick abroncsokon rajtoltak. A második helyet Bennani csapattársa, Tom Chilton szerezte meg a tizedik helyről indulva, mögötte Nick Catsburg végzett Ladával, és Fredrik Ekblom Volvóval, ami a svédek eddigi legjobb eredményének számít.
Michelisz kiesése után az eső ellenére is kitartó és lelkes magyar szurkolók a mezőny másik hazai pilótájáért, Ficza Ferencért szoríthattak. A Zengő Motorsport versenyzője a rajtrács második feléből indulva folyamatosan javított a helyezését, az esőre való gumiválasztásnak és a higgadt autózásnak köszönhetően a kilencedik helyen zárta az első futamot, így megszerezte első pontjait. Mint a verseny után elmondta, idén még nem számított ilyen jó eredményre, és külön öröm számára, hogy ezt a hazai versenyen érhette el. Számára is hihetetlen volt, amikor megelőzte a rossz gumiválasztás miatt szenvedő világbajnokokat, bár hozzátette, amikor Muller esőgumira váltott, jócskán megnőtt a tempója.
A második futamon nem volt gond az élmezőny tempójával, hiszen mindenki esőgumin rajtolt. Az élről induló López megtartotta ezt a helyezését, az éles csata a címvédő világbajnok mögött zajlott. Rob Huff meglökte és meg is előzte Yvan Mullert, amiért büntetést kapott, így a Citroën két gyári versenyzője állhatott fel a dobogóra, mögöttük Tiago Monteiro szerzett pontokat a Hondának, Thed Björk pedig egy újabb negyedik helyezéssel hozta fel a Volvót. A Honda szinte összes szerelője Michelisz autóján dolgozott, ami így elkészült a második futam rajtjára, bár csak a mezőny végéről indulhatott. Norbi bravúros autózással küzdte fel magát a hatodik helyig, de a verseny során megsérült a hátsó futóműve, ami éppen az utolsó körben adta meg magát, bár a csalinkázó autót még sikerült behoznia a tizedik helyre.
vagy olvasd digitális formában!