Kipróbáltuk a Goodyear és a Dunlop nagyteljesítményű abroncsait
Egyéb, 2016. május. 9.
Auto2

Új nagyteljesítményű abroncsokat mutatott be a Goodyear és a Dunlop: az Eagle F1 Asymmetric 3 és a Sport Maxx RT2 is jól szerepelt a vezethetőséget vizsgáló teszteken.

 

 

A következő években a hagyományos gumiabroncsok forgalma enyhén csökken, míg a nagyteljesítményű abroncsoké növekszik – így szól a Goodyear Dunlop piaci előrejelzése, ami összhangban áll azzal, hogy az újonnan bemutatott autók erősebbek, kerekeik pedig nagyobbak a korábbiaknál. Az Ultra High Performance kategóriában mutatta be újdonságát a két gumimárka, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 és a Dunlop Sport Maxx RT2 képességeit pedig tesztpályán is próbára tettük.

 

 

 

Csúcsmodell a Goodyeartől

Az aszimmetrikus gumiabroncsok kísérleti jelleggel húsz éve jelentek meg a kínálatban, de igazán népszerűvé az elmúlt évtizedben váltak. Az ilyen mintázatú abroncsokon a középső csatorna a vízen való viselkedésért felel, míg a vállrész a jó manőverezhetőséget segíti elő. Az Eagle F1 Asymmetric 2 utódjaként bemutatott 3-as széria vállrészére például szélesebb blokkok kerültek, az Active Braking technológia szélesebb talajlenyomatot, így rövidebb fékutat garantál. Az új abroncs keveréke is új, a Grip Booster egy olyan ragasztógyanta, amellyel keverve a gumi minden időjárásban jobban tapad, és az egyenetlen aszfalthoz is jobban igazodik. A Goodyear újdonsága a túlmelegedés ellen egy speciális védőréteget tartalmaz, amely kisebb gördülési ellenállást és könnyebb kormányozhatóságot eredményez.

 

 

Az elődjéhez képest a német TÜV intézet tesztjén is jól vizsgázott a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, hiszen a fékezés nedves úton 14%-kal, az oldalirányú nedves tapadás 11%-kal, a vízen felúszás kanyarban 5%-kal javult, de a fékezés száraz úton, valamint a kormányozhatóság száraz és nedves úton is javult 3-4%-ot, a gördülési ellenállás pedig 7%-kal csökkent. A Dekra pedig főbb vetélytársaival hasonlította össze a Goodyear újdonságát, a teszten pedig szárazon 1,3 méterrel, vízen 2,6 méterrel rövidebb fékutat produkált az új Eagle F1, 10,9%-kal kisebb gördülési ellenállás és 31%-kal több futásteljesítmény mellett, mint a teszten szereplő abroncsok átlaga.

Az újdonság 41-féle kivitelben készül, jövőre pedig defekttűrő változatban is bemutatkozik. Az új Eagle F1 olyan izgalmas autókra kerül első szerelésként, mint az Alfa Giulia, a Chevrolet Camaro, a Jaguar XF és a Mercedes-Benz E-osztály.

 

 

Sportos vezetőknek való

Még sportosabb vezetőknek szánja új nagyteljesítményű abroncsát a Dunlop, a Sport Maxx RT2 egyik érdekessége pedig az, hogy a márkafelirat az egyik árokban is megtalálható a futófelületen. Az oldalára pedig nem kiemelkedve, hanem gravírozással süllyesztve került a felirat, hogy ezzel is csökkenjen a légellenállás. Nem véletlen, a Dunlop ugyanis a DTM versenytapasztalatainak felhasználásával készítette el új abroncsát, a nevében az RT is a Racing Technology rövidítése.

 

 

A futófelületen a masszívabb vállblokkok kanyarodáskor adnak nagyobb stabilitást, míg a megerősített szerkezetüknek köszönhetően nagysebességű fékezéskor sem csúsznak el, így a blokk teljes felülete a burkolathoz tapad. A Dunlop abroncsának keverékébe is speciális gumigyanta került, amely jobb tapadást biztosít, a rugalmasabb anyagból készült kordbetétet pedig közelebb helyezték az útfelülethez, ami tökéletesebb kormányzást biztosít. A 48-féle méretben készülő Dunlop Sport Maxx RT2 17-től 21 colos kerekekre rendelhető, 205-től 285 mm szélességig, és a BMW több modelljére, így az X1-re, 5-ös GT-re és MINI Countryman-re is első szereléssel kerül.

 

 

A Goodyear és a Dunlop abroncsait a Hungaroring vezetéstechnikai tanpályáján mi is kipróbálhattuk, az Eagle F1 Asymmetric 3 és a Sport Maxx RT2 pedig meggyőzően teljesítette a feladatokat. Az Eagle F1-et összemérhettük elődjével, és bár műszeres mérés nélkül nem lehetett kimutatni jelentős különbséget, a két generáció közös jellemzője a biztos tapadás, jó irányíthatóság és rövid féktáv. Hasonló mondható el az új Dunlop abroncsról, amellyel rendre megnyugtatóan hamar (60 km/óráról 12 méteren) sikerült megállnunk a vészfékezéses tesztek során.

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár