Kupékarosszériával is bemutatkozott a Škoda Rapid, a cseh gyártó szakképző iskolájának diákjai által tervezett és készített Atero prototípus azonban egyedi darab marad.
Praktikus családi autóként tért vissza a Rapid név a Škoda kínálatába, pedig egykor sportos kupékat is kínáltak ezen a néven. Most azonban a legújabb generációs Rapid alapjára is bemutatkozott a kupé, amely az Atero nevet kapta, a prototípust a cseh gyártó 1927-ben alapított szakképző iskolájának diákjai készítették.
A 4,3 méter hosszú autó karosszériáját alaposan átalakították: a B-oszlop hátrébb került, az ajtókat megnyújtották, a tető pedig lejtősebbé vált. Az Atero különlegessége a plexiből készült, nagyméretű panoráma-hátsószélvédő. A karosszériát piros elemekkel díszítették, a 18 colos kerekek az Octavia RS-ről származnak, és 225/35-ös abroncsok kerültek rájuk.
A Škoda Atero motorja a Rapid 1,4 literes TSI erőforrása 125 lóerővel, amelyhez hétfokozatú, duplakuplungos DSG váltó csatlakozik, a kipufogórendszer az Octavia RS-ből jött. A LED-es fényszórókat vörös háttérvilágítással látták el, vörös fények kerültek az autó alá is, és az utastérben is ilyen színű hangulatvilágítást találunk. Az autóba 14 hangszórós, 1800 wattos hifit szereltek, amelyből egyedül a mélynyomó 400 wattos.
A diákok 2015 végén fogtak hozzá az építéshez és 1700 óra alatt készítették el a prototípust. Az Atero azonban egyedi darab marad, akárcsak a Škoda tanulói által épített korábbi autók, a nyitott tetős Citijet és a Fabia alapjára épített Funstar pick-up.
vagy olvasd digitális formában!