A Cactus stílusára vált a Citroën C3
Bemutató, 2016. július. 7.
Auto2

Stílust váltott a Citroën kisautója, a harmadik generációs C3 külső megjelenése és belső kialakítása ugyanis az egyedi C4 Cactust idézi.

 

 

2001-ben mutatkozott be a Citroën C3 első generációja, és a francia kiskocsi második szériája is már hét éve piacon van, így itt volt az ideje, hogy egy teljesen új modellel álljon elő a gyártó. Az új C3 pedig már a márka új stílusirányzatát követi azzal, hogy külső megjelenése és belső kialakítása is egyaránt a C4 Cactust idézi. A nappali menetfények formája, a karosszéria AirBump védőelemei és a műanyag burkolatok egyaránt a sikeres modellre utalnak.

 

 

Az új C3 ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Peugeot 208, a karosszéria méretei is változtak az elődéhez képest. A 3,99 méter hosszú ötajtós modell öt centivel hosszabb, kettővel szélesebb és néggyel alacsonyabb a korábbinál, így az első két szériát jellemző gömbölyded forma egy karakteresebb, sportosabb, fiatalosabb külsőnek adta át a helyét. A C3 összesen kilencféle színben rendelhető, amelyhez háromféle (fekete, fehér és piros) tetőszínt lehet rendelni, a műanyag betétek színe és az utastér hangulata is tetszés szerint választható.

 

 

A belső tér hasonló, de nem olyan radikális, mint a C4 Cactus esetében. Itt is megtaláljuk a különleges ajtóbehúzókat és a fotelszerű üléseket, valamint a középkonzolon lévő 7 colos érintőképernyőt, de a műszeregység nem digitális, hanem hagyományos számlapokat kapott. A vezetéssegédek közül a sávelhagyás-figyelmeztetés és a holttér-figyelés érhető el, illetve egy újdonság, a beépített fedélzeti kamera. A visszapillantó tükör mögé épített, 120 fokos látószögű, 2 megapixeles kamera képét gombnyomásra elmenthetjük a 16 GB-os memóriára, majd megérkezés után megoszthatjuk, baleset esetén pedig automatikusan rögzíti az eseményeket.

 

 

A motorkínálat az 1,2 literes, háromhengeres PureTech benzinmotorral indul, amely szívómotorként 68 és 82 lóerővel, turbóval pedig 110 lóerővel érhető el, míg az 1,6 literes, négyhengeres BlueHDi dízelmotor 80 vagy 100 lóerővel választható. A hatfokozatú automata sebességváltó opció, és vélhetően erősebb változata is bemutatkozik majd az új C3-nak, hiszen ez a modell adja majd a Citroën új WRC rali-versenyautójának az alapját is. Az újdonság forgalmazása 2017 elején kezdődik.




Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár