Új külsőt kapott a Suzuki kompakt méretű szabadidő-autója: az esztergomi gyárban készülő SX4 S-Cross kínálata új turbós benzinmotorokkal, adaptív tempomattal és érintőképernyős infotainment rendszerrel is gazdagodott.
2013-ban jelent meg a Suzuki kompakt szabadidő-autójának új generációja, most pedig máris itt van az SX4 S-Cross megújult kivitele. A japán márkánál megszokottól eltérően egészen sokat változott a ráncfelvarrással az autó, hiszen teljesen új, az eddiginél sokkal karakteresebb frontrészt kapott. Újak a fényszórók, amelyek akár teljesen LED-esek is lehetnek, közéjük pedig markáns krómozott hűtőmaszk került. A terepjárós jelleg erősítése érdekében egy centiméterrel megnövelték a hasmagasságot, újak a 17 colos, dupla ötküllős, kétszínű fényezéssel is rendelhető könnyűfém kerekek, valamint a LED-es hátsó lámpák is. A kínálatban lévő tíz fényezés közül új a kék, szürke, narancs és vörös árnyalat.
A 4,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,58 méter magas, 2,6 méteres tengelytávú SX4 S-Cross utasterében jobb minőségű anyagokkal és új felszerelésekkel egyaránt találkozunk. Újdonság a Vitarában megismert ráfutásgátló vészfékrendszer, amelyhez adaptív, távolságtartó tempomat is kapcsolódik. A Vitarához hasonlóan a közepes felszereltségnél 7 colos érintőképernyős multimédiás rendszert kapunk Apple CarPlay és MirrorLink okostelefon-csatlakozással, a csúcsmodellbe pedig navigáció is kerül. Az S-Cross csomagtartója 430 literes, de a meredekebb szögben rögzíthető hátsó üléstámla segítségével további 10 literes tér nyerhető.
Az 1,6 literes, 120 lóerős benzines szívómotor helyét két új, turbós erőforrás veszi át. Az alapkivitelt a Baleno ezer köbcentis, háromhengeres, 112 lóerős turbós benzinesével szerelik, amely 170 Nm legnagyobb nyomatékát 2000 és 3500 közötti fordulatszámon adja le a korábbi szívómotor 4500-on elérhető 156 Nm-ével szemben. Az ötfokozatú kézi váltóval szerelt elsőkerék-hajtású modellváltozat átlagos fogyasztása 5 liter/100 km, ami négy decis javulást jelent.
A Vitara S-ben látott 1,4 literes, négyhengeres, turbós Boosterjet benzinmotor is elérhető lesz az S-Crosshoz, ehhez már széria az automatikus vagy kapcsolható AllGrip összkerékhajtás. A 140 lóerős erőforrás 1500 és 4000 közötti fordulatszámon elérhető 220 Nm nyomatéka rugalmassá teszi a hatfokozatú kézi váltóval szerelt Suzukit, amelynek szabvány szerinti fogyasztása 5,6 l/100 km. Mind a két benzinmotorhoz választható opcióként hatfokozatú automata sebességváltó kormánykerék mögötti váltófülekkel.
Az 1,6 literes, 120 lóerős turbódízel a kínálat része marad, az 1750-nél 320 Nm-re képes motor az elsőkerék-hajtású modellben hatfokozatú kézi váltóval, míg az összkerékhajtású kivitelben felárért hatsebességes, duplakuplungos váltóval is választható. A fronthajtású kivitel átlagfogyasztása 4,1 l/100 km, amely AllGrip esetén 4,4 literre, DCT váltóval együtt pedig 4,6 literre változik. Az S-Cross mindegyik változata szériában kapja a start-stop rendszert. Az esztergomi üzemben már készül a megújult SX4 S-Cross.
vagy olvasd digitális formában!