A Hyundai Motor Europe offenbachi központjában bemutatták az új i30-at, amely a márka európai kínálatának legfontosabb modelljeként megőrizte elődei értékeit, technológiája pedig egyértelműen a legmodernebb szinten áll.
Az utolsó csavarig megújult a Hyundai i30 vadonatúj generációja, amely öt év után váltja le a jelenleg futó modellt. A koreai márka szerint az új generáció mindenki számára tökéletes választást jelent, legyen az egyedülálló vagy családos, fiatal vagy épp idősebb. Az i30 azok számára készült, akik a vonzó megjelenés mellett olyan gazdaságos, de egyúttal dinamikus autót keresnek, amely átfogó biztonsági csomagot is kínál.
„Odafigyeltünk vásárlóink igényeire, újragondoltuk kínálatunkat azért, hogy mindenki számára megfelelő autót hozzunk létre” – mondja Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „Az új generációs i30 a Hyundai európai DNS-ét hordozza: könnyed, vonzó megjelenés, innovatív technológiával és remek vezethetőséggel. A modern infotainment és csatlakozási rendszereivel minden olyan felszereltséggel el van látva, amelyet digitális korunk vásárlói elvárnak.”
Mivel a Hyundai vásárlók között Európában a formaterv elsőszámú választási szemponttá vált, az új generációs i30 a márka formanyelvének továbbfejlesztésével született meg, ahol precíz és feszes vonalak, kifinomult felületek és formák időtlen és magabiztos megjelenést adnak az autónak.
A 4340 mm hosszú, 1795 mm széles és változatlanul 2650 mm-es tengelytávval rendelkező új Hyundai i30 tervezői sokat finomítottak az előző nemzedék hangsúlyozottan íves és ezzel együtt látványos formavilágán. Az első hűtőmaszk jóval nagyobb és jellegzetesebbé vált, amelyet tovább fokoz a krómozott keretezés. A fényszórókat szűkebbre szabták, amelyek alatt egy kiegészítő légterelővel egybeépített szinte függőleges LED nappali menetfény világít, míg ezek alsó szegletében a ködlámpák alig észrevehető pontokká zsugorodtak.
Az i30 oldalról egészen más képet mutat, mint elődje, az újról eltűnt a karakteres első sárvédőív domborítás, amely felfelé haladt végig az előd teljes karosszériáján. Helyette az oldalajtók alsó részén alakítottak ki némi hangsúlyosabb felületet, de a legnagyobb eltérés a tetővonal, amely jóval hátrébb ér véget és így a hátsó ajtó jóval meredekebb, mint korábban. A kompakt Hyundai szögletesebb lámpatesteivel, feljebb pozicionált ködzárófényeivel hátulról is újat mutat.
„Tervezőinket az a szenvedély és lelkesedés vezette, amely büszkévé és örömtelivé teszi a Hyundai tulajdonosokat, ha autójukra tekintenek” – mondja Peter Schreyer, a Hyundai Motor formatervezési elnöke. Ez látható és érezhető az új generációs i30 esetében is – ez egy büszke kijelentés. Az új generációs Hyundai i30-on mutatjuk be újonnan fejlesztett első hűtőmaszkunkat: mi ezt ívelő maszknak hívjuk és ez a Hyundai új identitását jeleníti meg.”
A Hyundai Motor Europe németországi fejlesztőközpontjának mérnökei Európa közútjain és a híres Nürgurgring versenypályán folytatott tesztprogramja révén jelentős mértékben tudták fejleszteni az új i30 vezetési dinamizmusát. A rendkívül merev és könnyű karosszéria 53 százaléka nagy szakítószilárdságú acélból áll, amely kiváló futáskultúrát és kezelhetőséget, 10 százalékkal közvetlenebb kormányozhatóságot eredményezett, így a vezető anélkül élvezheti az autó dinamikus vezethetőségét, hogy le kelljen mondani a magas szintű kényelemről.
Az új i30 motorkínálatában az elődből ismert és jól bevált benzines és dízel erőforrások mellett a modern turbófeltöltős motorok is megtalálhatóak. Az alapot jelentő 1,4-es, 100 lóerős szívómotor mellett egy 120 lóerős 1,0 T-GDI és egy 140 lóerős 1,4 T-GDI képezi a benzines kínálatot, míg a dízelmotorok kedvelői immár háromféle (95, 110 és 136 lóerős) teljesítményszintű 1,6 literes CRDi motorból válogathatnak. Dél-Koreában az új i30 kétféle motorral, az 1,4-es T-GDI mellett egy 1,6-os T-GDI erőforrással is rendelhető lesz, amelynek teljesítményét 204 lóerőre emelték. A hatfokozatú kézi váltó alapáron jár, de a legtöbb erőforráshoz a hétfokozatú duplakuplungos DCT automata is elérhető lesz.
Az új i30 belső tere is teljes mértékben átalakult és igazodott a modern kor igényeihez. Ennek legnyilvánvalóbb példájaként a középkonzol tetejére nagy érintőképernyő költözött, amely a navigáció mellett az Apple CarPlay, illetve az Android Auto alkalmazások révén képes a vezető akár vezeték nélkül tölthető okostelefonját az autó rendszerébe integrálni és azok funkcióit a központi kijelzőn megjeleníteni és kezelni. Az i30 tulajdonosa újra sportos, háromküllős kormányt forgathat, amely mögött a nagyobb Tucsonból ismerős műszeregységet helyeztek el.
Az új generációs Hyundai i30 biztonsági szintje a konkurensek szintjére ért fel és olyan tételeket tartalmaz, mint az automatikus vészfékrendszer, a távolságtartó sebességszabályzó, sávtartó rendszer, a Hyundai márkánál elsőként itt kínált fáradtságérzékelő és holttérfigyelő rendszer, amelyek a biztonság mellett növelik az új i30 kényelmét is.
Az új generációs i30 nemcsak egyetlen modell, hanem – elődeihez hasonlóan - egy teljes modellcsalád lesz, amelyek időtlen és kiegyensúlyozott formatervet viselnek. Az ötajtós után jövő év elején mutatkozik be a kombiváltozat, az i20-hoz hasonlóan lesz egy egyedi kupéváltozat, de az új generáció lesz az első olyan Hyundai, amelyből 2017-ben nagyteljesítményű N sportváltozat is készül majd.
A Hyundai Motor európai fejlesztőközpontjában, Rüsselsheimben megálmodott, a Nürburgringen tökéletesre fejlesztett és a csehországi Nosovicében gyártásra kerülő harmadik generációs i30 a Hyundai Motor elmúlt 25 év alatt felépített európai infrastruktúrájára épít. Az új i30-cal a Hyundai célja az előző két generáció sikereinek folytatása, amelyből 2008. óta több mint 800 ezer példány kelt el a kontinensen.
"Az új generációs i30 a Hyundai legfontosabb európai modellje, amelynek segítségével a vállalat az első számú ázsiai autógyártóvá válhat.” – mondja Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „Az új generációs i30 modellünkkel szeretnénk sikertörténetünket folytatni és a jövőben is organikus fejlődést elérni.”
Forrás: hyundaihirek.com
DIGITÁLIS MAGAZIN