A sikeres 2008 DKR után ezúttal új 3008 stílusában készítette el sivatagi homokfutóját a Peugeot, amelyet biturbó V6-os dízellel szerelt fel, hogy ismét sokra vigye a Dakaron.
15 év után nyerte meg ismét könnyű homokfutó a Dakar-ralit az összkerékhajtású terepjárók előtt, és a Peugeot most bemutatta a sikert arató 2008 DKR utódját. Az új versenyautó csővázra szerelt karbon karosszériája már a nemrég megjelent 3008-ast idézi, így ahhoz hasonlítanak a fényszórók, a hűtőmaszk és a hármas hátsó lámpák is. Műszakilag is továbbfejlesztették a hátsókerék-hajtású homokfutót, javítottak az útfekvésén és a hűtésén, valamint légkondicionálót is beszereltek, amit nyilván nagyra értékelnek majd a pilóták a sivatagi versenyeken.
A 3 literes, biturbó V6-os dízelre a szabályok szerint új szűkítő került, így 340 lóerő a teljesítménye, de a 800 Nm nyomatéka szélesebb tartományban használható ki, ezzel pedig képes megfutni a 200 km/órát. Az elődje az idei Dakaron és a Selyemút-ralin is győzött, és hasonló eredményt vár a jövő évi Dakar-ralin is a 3008 DKR-től a Peugeot. A négy autó pilótája Stephane Peterhansel, Carlos Sainz, Cyril Despres és Sebastien Loeb lesznek. Az új versenygép első bevetése az októberi marokkói verseny lesz, ahol Sainz vezeti, míg Peterhansel még a 2008-assal indul.
vagy olvasd digitális formában!