Versenytanulmány vetíti előre a Hyundai i30 sportváltozatát
Hír, 2016. október. 3.
Auto2

A Hyundai Motor az idei Párizsi Autószalonon bemutatta legújabb nagyteljesítményű N tanulmányát, amely a jövőre bemutatkozó új i30 N sportmodell előfutárának is tekinthető.

 


A Hyundai a korábbi N szériás tanulmányok, az N 2025 Gran Turismo, az RM15 és RM16 versenykoncepciók után a most bemutatkozó RN30 modellel újra közelebb került a sportos szériamodellekhez. Az új generációs i30 modellre épülve az RN30 fejlesztését a WRC-ben egy i20 modellel részt vevő Hyundai Motorsport, a Hyundai Motor Europe fejlesztőközpontja és a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlege közösen végezte azért, hogy az autó a versenypályákon a legtökéletesebb élményt nyújtsa. 

Az RN30 tanulmány vonalaiban összetéveszthetetlenül visszaköszön a legújabb i30 modell sziluettje, ám a stabilitást javító 84 milliméterrel alacsonyabb és 30 milliméterrel szélesebb kiállású versenyautó aerodinamikai kiegészítőivel, légterelőivel, sárvédő-szélesítéseivel és hatalmas, 19 colos felnijeivel teljesen egyedivé teszi a karosszériát.  


Az autó orrán díszeleg a Hyundai új ívelt hatszögletű hűtőmaszkja, amely a modern fényszórókkal, a jellegzetes nappali menetfényekkel, valamint a leszorítóerőt növelő sportos kiképzésű első lökhárítónak és sárvédőíveknek köszönhetően erős, agresszív megjelenést kölcsönöznek az RN30-nak A nagy sebességnél képződő légáramlást leszorító hatalmas hátsó szárny szintén az RN30 jellegzetes megkülönböztető eleme, amely mellett a tető középvonalára helyezett fordított uszony is a légellenállás kihasználására szolgál. Hátul hatalmas diffúzor teszi teljessé a megjelenést, amely mellett kettős fehér kerámia kipufogók teszik teljessé az autó megjelenését.   


A belső tér kialakításában a fejlesztők szorosan együttműködtek a Hyundai Motorsport mérnökeivel  azért, hogy az RN30 vezetője kizárólag az autóra és az útra tudjon koncentrálni. Ennek érdekében a kagylóülések körül bukókeretet építettek be, amely fokozza az autó merevségét és emellett minden oldalról védi a vezető épségét, aki egy szinte teljesen lecsupaszított műszerfallal néz szembe, így figyelme szinte teljes egészében az autó irányítására korlátozódhat. 

Az RN30 esetében a legfontosabb persze a teljesítmény, amely az autó látványához méltó. A Hyundai kétliteres, turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezéses benzinmotorjának teljesítményét nagyobb feltöltővel és egyéb technikai módosítással egészen 380 lóerőre sikerült feltornászni, miközben a maximális nyomaték eléri a 451 Nm-t. Ekkora erő uralásához azonban már kevés az elsőkerék-meghajtás, így a tervezők egy összkerékhajtási rendszert és duplakuplungos automata sebességváltót is fejlesztettek az autóhoz.


„Az RN30 egy erős, nagyteljesítményű autó tanulmányát testesíti meg, amely dinamikusan, sportosan vezethető” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője. „A hamarosan érkező első N szériás sportmodellünk előzeteseként az RN30 a mindenki által könnyedén és élvezetesen vezethető nagyteljesítményű sportkocsi fejlesztése iránti szenvedélyünk gyümölcse. A fejlesztés során a motorsportban elért sikereinkre építkező szakmai tudásunkra alapoztunk és arra a lenyűgöző teljesítményre és kezelhetőségre koncentráltunk, amely a Hyundai jövőbeli N szériás sportmodelljeinek sajátja lesz.”

A Hyundai i30 alapjaira épülő i30N modell 2017-ben érkezik, amely a koreai márka első azon kemény sportautói közül, amelyet a vállalat Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlege fejleszt és a Hyundai nürburgringi tesztközpontjában és a koreai Namyang fejlesztési központjában finomítanak. Az N logo a Nürburgring, Namyang mellett a versenypályák kanyarjait is szimbolizálja.

 

 

Forrás: hyundaihirek.com

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár