Versenytanulmány vetíti előre a Hyundai i30 sportváltozatát
Hírek, 2016. október. 3.
AS

A Hyundai Motor az idei Párizsi Autószalonon bemutatta legújabb nagyteljesítményű N tanulmányát, amely a jövőre bemutatkozó új i30 N sportmodell előfutárának is tekinthető.

 


A Hyundai a korábbi N szériás tanulmányok, az N 2025 Gran Turismo, az RM15 és RM16 versenykoncepciók után a most bemutatkozó RN30 modellel újra közelebb került a sportos szériamodellekhez. Az új generációs i30 modellre épülve az RN30 fejlesztését a WRC-ben egy i20 modellel részt vevő Hyundai Motorsport, a Hyundai Motor Europe fejlesztőközpontja és a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlege közösen végezte azért, hogy az autó a versenypályákon a legtökéletesebb élményt nyújtsa. 

Az RN30 tanulmány vonalaiban összetéveszthetetlenül visszaköszön a legújabb i30 modell sziluettje, ám a stabilitást javító 84 milliméterrel alacsonyabb és 30 milliméterrel szélesebb kiállású versenyautó aerodinamikai kiegészítőivel, légterelőivel, sárvédő-szélesítéseivel és hatalmas, 19 colos felnijeivel teljesen egyedivé teszi a karosszériát.  


Az autó orrán díszeleg a Hyundai új ívelt hatszögletű hűtőmaszkja, amely a modern fényszórókkal, a jellegzetes nappali menetfényekkel, valamint a leszorítóerőt növelő sportos kiképzésű első lökhárítónak és sárvédőíveknek köszönhetően erős, agresszív megjelenést kölcsönöznek az RN30-nak A nagy sebességnél képződő légáramlást leszorító hatalmas hátsó szárny szintén az RN30 jellegzetes megkülönböztető eleme, amely mellett a tető középvonalára helyezett fordított uszony is a légellenállás kihasználására szolgál. Hátul hatalmas diffúzor teszi teljessé a megjelenést, amely mellett kettős fehér kerámia kipufogók teszik teljessé az autó megjelenését.   


A belső tér kialakításában a fejlesztők szorosan együttműködtek a Hyundai Motorsport mérnökeivel  azért, hogy az RN30 vezetője kizárólag az autóra és az útra tudjon koncentrálni. Ennek érdekében a kagylóülések körül bukókeretet építettek be, amely fokozza az autó merevségét és emellett minden oldalról védi a vezető épségét, aki egy szinte teljesen lecsupaszított műszerfallal néz szembe, így figyelme szinte teljes egészében az autó irányítására korlátozódhat. 

Az RN30 esetében a legfontosabb persze a teljesítmény, amely az autó látványához méltó. A Hyundai kétliteres, turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezéses benzinmotorjának teljesítményét nagyobb feltöltővel és egyéb technikai módosítással egészen 380 lóerőre sikerült feltornászni, miközben a maximális nyomaték eléri a 451 Nm-t. Ekkora erő uralásához azonban már kevés az elsőkerék-meghajtás, így a tervezők egy összkerékhajtási rendszert és duplakuplungos automata sebességváltót is fejlesztettek az autóhoz.


„Az RN30 egy erős, nagyteljesítményű autó tanulmányát testesíti meg, amely dinamikusan, sportosan vezethető” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője. „A hamarosan érkező első N szériás sportmodellünk előzeteseként az RN30 a mindenki által könnyedén és élvezetesen vezethető nagyteljesítményű sportkocsi fejlesztése iránti szenvedélyünk gyümölcse. A fejlesztés során a motorsportban elért sikereinkre építkező szakmai tudásunkra alapoztunk és arra a lenyűgöző teljesítményre és kezelhetőségre koncentráltunk, amely a Hyundai jövőbeli N szériás sportmodelljeinek sajátja lesz.”

A Hyundai i30 alapjaira épülő i30N modell 2017-ben érkezik, amely a koreai márka első azon kemény sportautói közül, amelyet a vállalat Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlege fejleszt és a Hyundai nürburgringi tesztközpontjában és a koreai Namyang fejlesztési központjában finomítanak. Az N logo a Nürburgring, Namyang mellett a versenypályák kanyarjait is szimbolizálja.

 

 

Forrás: hyundaihirek.com

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár