Bemutatkozott a Stinger, a Kia prémium sportlimuzinja
Bemutató, 2017. január. 9.
AS

Itt a Kia sportos limuzinja, a hátsókerék-hajtású, és akár ikerturbós V6-ossal is kínált Stinger, ami a prémiummárkák középkategóriás típusaival is felveszi a versenyt.

 

 

Új fejezetet kezdett a Kia, a koreai autógyártó ugyanis a hagyományos kategóriák után a sportos limuzinok közé lépett be. A látványos vonalvezetésű, áramvonalas Stinger a korábbi GT Concept tanulmányautó vonalait viszi tovább. 4,83 méteres hosszával, 1,87 méteres szélességével és 2,9 méteres tengelytávjával nemcsak az Optimánál, hanem a középkategóriás prémiumautók többségénél is nagyobb. A Stinger ugyanakkor praktikus ötajtós kialakítású, elektromosan nyitható csomagtér-ajtóval, akárcsak a legfőbb konkurensek közé sorolható Audi A5 Sportback és BMW 4-es Gran Coupé.

 

 

A Stinger műszaki tartalmának fejlesztését is nagyon komolyan vette a Kia. 2014 végén csatlakozott a koreai gyártóhoz a BMW-től érkezett Albert Biermann, akinek az első nagyobb munkája volt az, hogy a Stinger tudását összhangba hozza a formatervével. A nagyszilárdságú acélokból épült karosszéria elöl MacPherson, hátul multilink futóművet kapott, és a Kiánál most először adaptív lengéscsillapítás is szerepet kapott, amit ötféle beállításban lehet használni. A Stinger alapesetben a prémiumautókra jellemző hosszmotoros, hátsókerék-hajtású, önzáró differenciállal, de opcióként összkerékhajtás is kérhető hozzá.

 

 

Kétféle motorral vezeti be a Stingert a Kia. Az alapmodellt kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotorral szerelik, 255 lóerővel, 353 Nm nyomatéka 1400-4000 közötti fordulatszámon érhető el. A 3,3 literes, ikerturbós V6-os benzinmotor pedig már 365 lóerőre képes, az 510 Nm nyomatéka 1300-4500 közötti fordulatnál vethető be. Mindkét motorhoz szériában nyolcfokozatú automata sebességváltót adnak. Még nem véglegesek a menetteljesítmények, de a Kia célja, hogy a Nürburgringen tesztelt Stinger V6-os kivitele 5,1 másodperc alatt gyorsuljon százra és 269 km/óra legyen a végsebessége.

 

 

Belső tere igényesebb a Kia eddigi típusainál, az alapmodellben szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyős infotainment rendszer, opció a 15 hangszórós, 720 wattos Harman Kardon hifi, de elérhető a head-up display és a vezeték nélküli telefontöltés is. A vezetéssegítő rendszerek közül az adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, gyalogosfelismerő és automata vészfékező rendszer érdemel említést. A Stinger a januári detroiti autószalonon mutatkozott be, az európai értékesítése várhatóan 2017 utolsó negyedévében kezdődik.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár