Az eddigi legjobb Lexus az új LS
Bemutató, 2017. január. 9.
AS

Bemutatta az LS ötödik generációját a Lexus a detroiti autószalonon, ugyanott, ahol 28 évvel ezelőtt ennek a modellnek az első szériájával debütált a márka. Az újdonság mindenben túltesz elődein.

 

 

Detroitban az autószalonon mutatta be az LS legújabb, ötödik generációját a Lexus, éppen ott, ahol 28 évvel ezelőtt ugyanennek a típusnak az első szériájával útjára indult a Toyota luxusmárkája. Az új LS ugyanarra az új padlólemezre épül, mint az LC 500 luxuskupé, ezért az alacsonyabb súlypontja és a jobb tömegeloszlása még élvezetesebb vezethetőséget eredményez. Az új modell a legdinamikusabb formavilágú LS is egyben, az LF-LC tanulmány nyomán megkapta a márka orsó alakú hűtőmaszkját, és a fényszórói is különleges alakúak.

 

 

5,25 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,45 méter magas az új LS, aminek a tengelytávja 3,5 centivel 3,13 méteresre növekedett. Az első ülések is 28-féleképpen állíthatóak, fűthetőek, hűthetőek és masszázsfunkciósak, a két hátsó fotel pedig lábtámaszt is kapott, és a háttámlájuk is szabályozható. A hangulatról a széria Mark Levinson hifi gondoskodik, háromdimenziós hangzással, a beszállást pedig a légrugózás könnyíti meg, ami automatikusan leereszti az autót.

 

 

Detroitban az LS 500 mutatkozott be, amit elsősorban az amerikai piacra szántak. 3,5 literes, dupla turbós V6-os benzinmotorja 421 lóerőre és 600 Nm nyomaték leadására képes, tízfokozatú automata sebességváltója pedig a Lexus szerint olyan gyorsan kapcsolgat, mint a duplakuplungos szerkezetek. Az LS 500 alapesetben hátsókerék-hajtású, de összkerékhajtásos változata is lesz, ami a gyári adatok szerint 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

 

 

Az új LS számos vezetéssegítő rendszert kap, így az adaptív tempomat, a ráfutásgátló, a gyalogosfelismerő és a sávtartó rendszerek benne lesznek, az autó a kormányzást segítve igyekszik elkerülni a gyalogosgázolást. A műszeregységet színes képernyő helyettesíti, organikus formájú műszerfalán 12,3 colos képernyő mutatja a navigációs rendszert, és head-up display is van. Lexus CoDrive a neve annak a félig önvezető rendszernek, ami városon kívüli utakon segít a vezetőnek.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár