Hálózati töltőt kaptak a Kia hibridjei
Hírek, 2017. március. 10.
AS

A Kia Motors az idei Genfi Autószalonon bemutatta a Niro és az Optima SW konnektorról is tölthető hibridváltozatát, amelyekkel akár 55 kilométernél is többet meg lehet tenni károsanyag-kibocsátás nélkül.

 

 

A Kia Motors eddig csak a tavaly bemutatott Optima limuzint kínálta konnektorról tölthető hibridváltozatban, amely középkategóriás modellként akár öt utas számára is kényelmes utasteret nyújt, ám a nagy kapacitású akkumulátorcsomag helyigénye miatt a nem bővíthető csomagtér mérete alig haladta meg a 300 litert. Tudták ezt a Kiánál is, ezért ugyanazt a kétliteres, 156 lóerős GDi benzinmotorból és 67 lóerős villanymotorból álló hajtásláncot beépítették a sokkal praktikusabb kombiváltozatba is, amelynek raktere így 133 literrel 440 literesre nőhetett.

 

 

A 205 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkező Optima Sportwagon ráadásul még a limuzin 9,8 kWh-s kapacitásánál is nagyobb, 11,26 kWh-s akkumulátort kapott, amellyel a villanymotor akár több mint 60 kilométeren keresztül, legfeljebb 120 km/órás tempóig képes mozgatni az autót, ezzel pedig az Optima SW PHEV a kategória legkedvezőbb tisztán elektromos hatótávolságát kínálja, miközben széndioxid kibocsátása mindössze 34 g/km.

 

 

Külsőleg a Kia Optima SW PHEV változata a limuzinhoz hasonlóan aktív lamellás hűtőmaszkjával, módosított első lökhárítójáról, illetve a légellenállást javító keréktárcsáiról azonnal felismerhető, ám a kombi hátsó megjelenése szinte teljes mértékben megegyezik a hagyományos hajtásláncokkal szerelt változatokkal.  Az utastérben az SW is megkapta a plug-in hibrid limuzin műszeregységét, amelyben a hajtásláncra vonatkozó adatok, illetve az akkumulátor töltöttségi információi, az elektromos üzemben aktuálisan megtehető távolság is helyet kaptak.

 

 

Az Optima Sportwagon PHEV mellett a Kia Motors Genfben bemutatta a Niro croosverének plug-in hibrid változatát is. A konszerntárs Hyundai Ioniq hibridjével azonos műszaki alapokra építkező Kia Niro 105 lóerős 1,6-os benzinmotorjához egy nagyobb, 60,5 lóerős elektromotort párosítottak, utóbbi a hagyományos hibrid 1,56 kWh-s helyett egy 8,9 kWh-s kapacitású akkumulátora segítségével (az előzetes adatok szerint) akár 55 kilométert is képes megtenni benzin elégetése nélkül.

 

 

Mivel a Kia kifejezetten hibridnek fejlesztette a Nirot, ezért a konnektorról tölthető változat fejlesztése csupán minimális mértékben befolyásolta az autó megjelenését, illetve praktikumát. Az autó külső megjelenésében a hűtőmaszk selyemfényű kivitelezése, vékony dekorbetétek mellett csupán a bal első sárvédőn megjelent töltőnyílás jelenti a különbséget, de a LED-es fényszórók is csak a PHEV változat sajátjai.  Az utastérben fekete, vagy kék öltéssel varrott kéttónusú bőrkárpit kapott helyet, a légbeömlők is világoskék keretet viselnek, a központi érintőképernyőn és a teljesen átalakított műszeregységben pedig ugyanúgy megjeleníthetőek az elektromos hajtás adatai (hatótáv, töltés, stb.), mint az Optima PHEV esetében.

 

 

Kompromisszumra mindössze a csomagtér méretében kényszerül a Niro plug-in hibrid változatának vásárlója, hiszen a nagyobb akkumulátor több helyet vesz el a csomagtérből, amely így 440 helyett mindössze 324 literes. Igaz, a Kia tervezői itt egy külön tárolórekeszt alakítottak ki a csomagtérben a töltéshez szükséges kábel számára.

 

A Koreában készülő új Kia Optima Sportwagon PHEV és a Niro PHEV változata várhatóan 2017. harmadik negyedévétől érkezik meg Európába és természetesen ezekre a modellekre, illetve ezek akkumulátoraira is érvényes a márka nagyvonalú 7 év vagy 150 ezer kilométeres garanciája.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár