A Kia Motors az idei Genfi Autószalonon bemutatta a Niro és az Optima SW konnektorról is tölthető hibridváltozatát, amelyekkel akár 55 kilométernél is többet meg lehet tenni károsanyag-kibocsátás nélkül.
A Kia Motors eddig csak a tavaly bemutatott Optima limuzint kínálta konnektorról tölthető hibridváltozatban, amely középkategóriás modellként akár öt utas számára is kényelmes utasteret nyújt, ám a nagy kapacitású akkumulátorcsomag helyigénye miatt a nem bővíthető csomagtér mérete alig haladta meg a 300 litert. Tudták ezt a Kiánál is, ezért ugyanazt a kétliteres, 156 lóerős GDi benzinmotorból és 67 lóerős villanymotorból álló hajtásláncot beépítették a sokkal praktikusabb kombiváltozatba is, amelynek raktere így 133 literrel 440 literesre nőhetett.
A 205 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkező Optima Sportwagon ráadásul még a limuzin 9,8 kWh-s kapacitásánál is nagyobb, 11,26 kWh-s akkumulátort kapott, amellyel a villanymotor akár több mint 60 kilométeren keresztül, legfeljebb 120 km/órás tempóig képes mozgatni az autót, ezzel pedig az Optima SW PHEV a kategória legkedvezőbb tisztán elektromos hatótávolságát kínálja, miközben széndioxid kibocsátása mindössze 34 g/km.
Külsőleg a Kia Optima SW PHEV változata a limuzinhoz hasonlóan aktív lamellás hűtőmaszkjával, módosított első lökhárítójáról, illetve a légellenállást javító keréktárcsáiról azonnal felismerhető, ám a kombi hátsó megjelenése szinte teljes mértékben megegyezik a hagyományos hajtásláncokkal szerelt változatokkal. Az utastérben az SW is megkapta a plug-in hibrid limuzin műszeregységét, amelyben a hajtásláncra vonatkozó adatok, illetve az akkumulátor töltöttségi információi, az elektromos üzemben aktuálisan megtehető távolság is helyet kaptak.
Az Optima Sportwagon PHEV mellett a Kia Motors Genfben bemutatta a Niro croosverének plug-in hibrid változatát is. A konszerntárs Hyundai Ioniq hibridjével azonos műszaki alapokra építkező Kia Niro 105 lóerős 1,6-os benzinmotorjához egy nagyobb, 60,5 lóerős elektromotort párosítottak, utóbbi a hagyományos hibrid 1,56 kWh-s helyett egy 8,9 kWh-s kapacitású akkumulátora segítségével (az előzetes adatok szerint) akár 55 kilométert is képes megtenni benzin elégetése nélkül.
Mivel a Kia kifejezetten hibridnek fejlesztette a Nirot, ezért a konnektorról tölthető változat fejlesztése csupán minimális mértékben befolyásolta az autó megjelenését, illetve praktikumát. Az autó külső megjelenésében a hűtőmaszk selyemfényű kivitelezése, vékony dekorbetétek mellett csupán a bal első sárvédőn megjelent töltőnyílás jelenti a különbséget, de a LED-es fényszórók is csak a PHEV változat sajátjai. Az utastérben fekete, vagy kék öltéssel varrott kéttónusú bőrkárpit kapott helyet, a légbeömlők is világoskék keretet viselnek, a központi érintőképernyőn és a teljesen átalakított műszeregységben pedig ugyanúgy megjeleníthetőek az elektromos hajtás adatai (hatótáv, töltés, stb.), mint az Optima PHEV esetében.
Kompromisszumra mindössze a csomagtér méretében kényszerül a Niro plug-in hibrid változatának vásárlója, hiszen a nagyobb akkumulátor több helyet vesz el a csomagtérből, amely így 440 helyett mindössze 324 literes. Igaz, a Kia tervezői itt egy külön tárolórekeszt alakítottak ki a csomagtérben a töltéshez szükséges kábel számára.
A Koreában készülő új Kia Optima Sportwagon PHEV és a Niro PHEV változata várhatóan 2017. harmadik negyedévétől érkezik meg Európába és természetesen ezekre a modellekre, illetve ezek akkumulátoraira is érvényes a márka nagyvonalú 7 év vagy 150 ezer kilométeres garanciája.
vagy olvasd digitális formában!