A Hyundai Motor az idei Genfi Autószalonra is elhozta környezetbarát Ioniq modellcsaládját, amelynek kínálata a hibrid és a tisztán elektromos változat után idén egy plug-in hibriddel válik teljessé.
A február végi koreai premiert követően a Hyundai Genfben Európának is bemutatta az Ioniq család legújabb tagját, a plug-in hibrid változatot. A várhatóan idén nyártól Európában is megjelenő Ioniq PHEV megőrizte az eddig megismert hibridváltozat erényeit, arra építkezve azonban egy további lépéssel továbbfejlesztve még hatékonyabbá vált. Az Ioniq Plug-in hibrid külső megjelenésének egyediségét a LED-es fényszóró és a különleges tervezésű 16 colos kerekek mutatják, más részleteiben viszont megegyezik az eddig megismert hibrid változattal, ilyen a hűtőrács vagy a függőleges elrendezésű C alakú LED-es nappali menetfény és egy elegáns kék vagy ezüstös jellegű vonal az első és hátsó lökhárító alatt.
Maradt a karcsú és áramvonalas, 53 százalékban ultra nagyszilárdságú acélt tartalmazó karosszéria is, amely a kategóriájában legjobb, mindössze 0,24 Cd légellenállási tényezővel rendelkezik, ugyanakkor a gondos formatervezésnek köszönhetően mégis tágas belső világ és tágas csomagtér áll rendelkezésre, a csomagtartó űrtartalma 443 liter, ami akár 1505 literre is növelhető a hátsó ülések lehajtásával. Nem változott az Ioniq példamutatóan gazdag felszereltsége sem, amelynek ugyanúgy része az aktív biztonságot szolgáló automatikus vészfékrendszer, sávtartó automatika, mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő rendszer, stb, mint a kényelmi szolgáltatások színvonalát emelő , navigációval és tolatókamerával ellátott 8 colos érintőkijelzőn megjeleníthető Apple CarPlay, vagy Android Auto szolgáltatások.
Az 1,6 literes, kiemelkedően hatékonyan dolgozó, 40 százalékos termikus hatásfokkal rendelkező 105 lóerős GDI benzinmotor és a Hyundai saját fejlesztésű hatfokozatú duplakuplngos váltója mellé a hibrid 44 lóerősénél erősebb, 61 lóerős elektromotort építettek be, amit egy 8,9 kW órás kapacitású akkumulátor táplál energiával. Mindenek köszönhetően az Ioniq PHEV teljesen feltöltött akkumulátorával akár 63 kilométert is képes legfeljebb 120 km/órás sebességgel megtenni anélkül, hogy a benzinmotor egyáltalán bekapcsolódna, így az autó átlagfogyasztása az NEDC szabvány szerint 1,1 liter/100 km.
„Az úttörő ix35 hidrogén üzemanyag cellás elektromos járművünk és a többféle hibrid valamint plug-in hybrid modellünk világszerte történő értékesítésével a Hyundai már eddig is bizonyította, hogy képes elektromos hajtásláncokat előállítani” – mondta Thomas Schmid, a Hyundai Europe üzemeltetési vezérigazgatója. „ Most, hogy 2016-ban kijöttünk az Ioniq modellcsaláddal és megkezdjük az idén az Ioniq Plug-in értékesítését Európában, átvesszük a vezetést, hiszen az egyetlen olyan autógyártó vagyunk, amely 4 elektromos hajtást kínál egyszerre: van hibrid, plug-in hibrid, teljesen elektromos és üzemanyag cellás elektromos autónk egyaránt.”
A Hyundai az Ioniq modellcsaládra is érvényes ötéves, kilométerkorlát nélküli teljes körű garanciáját a típus nagyfeszültségű akkumulátorára vonatkozóan nyolc év, vagy 200 ezer kilométerre terjeszti ki, amely az autó kivételesen gazdag alapfelszereltségével és versenyképes árával együtt egyedülálló értéket jelent a környezetbarát gépkocsik között.
Forrás:hyundaihirek.com
DIGITÁLIS MAGAZIN