Hibátlanul teljesítettek a Hyundai i30N prototípusai a 24 órás versenyen
Hírek, 2017. június. 7.
AS

A Hyundai Motor megint egy lépéssel közelebb jutott első sportmodellje, az i30N fejlesztésének befejezéséhez, miután mindkét tesztautó teljesítette a Nürburgringen megrendezett 24 órás versenyt.

 


Az i30N a Hyundai Motor első nagyteljesítményű autója, amely idén ősszel mutatkozik be. A két szériaközeli i30N prototípus összesen 240 kört tett meg, ami 6 ezer kilométernek felel meg és ezzel bizonyította, hogy a Hyundai N szériájának első valódi sportautója akár versenykörülmények között is képes helytállni.  


„A 24 órás verseny valódi siker volt számunkra a Nürburgringen” – mondja Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője. „A két i30N bármilyen műszaki probléma nélkül teljesíteni tudta a versenyt, az autók teljesítményével és tartósságával is elégedettek vagyunk. A csupán néhány ponton változtatott két autóval a világ egyik legkeményebb versenyén is bebizonyítottuk az i30N képességeit.”  


A 45. ADAC 24 órás versenyen több mint 205 ezer szurkoló ünnepelte a futam 156 résztvevő autóját, miközben a napsütéses időben a hőmérséklet 30 Celsius fok körül tetőzött. A legendás verseny egy fesztivál, ahol a motorsport rajongói a közeli versenypálya 24 kanyarjánál kempingezve közel maradhatnak az eseményekhez. A Hyundai Motor a boxban felállított N Rajongói Kamionja pedig lehetőséget adott a rajongóknak, hogy felfrissüljenek és közben élőben nézzék a versenyt.  


A két szériaközeli i30N versenyautó az SP3T kategóriában (1,6-tól 2.0 literes turbómotoros osztály) végzett. Habár a 95-ös rajtszámú autónak egy balesetben komolyan megsérült és javítást igényelt a hátulja, a 92-es autó 135, a megjavított 95-ös autó pedig 105 kört teljesített mindenféle műszaki meghibásodás nélkül a 24 órás verseny folyamán. A Nürburgring hossza a 24 órás versenyen 25 kilométer volt, így az autók a 6 ezer kilométeres kemény nappali és éjszakai versenykörülmények között értékes adatokat szolgáltattak az autó futóművéről, motorteljesítményéről és általános tartósságáról.

 



A 92-es rajtszámú i30N végül az ötödik helyen végzett a az SP3T kategóriában induló 14 versenytárs között, összesítésben pedig 52 lett (109 versenyző között) – ami bámulatos eredmény nemcsak annak fényében, hogy a kezdeti 160 induló közül 51 még a verseny vége előtt kénytelen volt feladni, de voltak kifejezetten nagyobb teljesítményű versenyautók is.

 



A két autót egy kétliteres, turbófeltöltéses motorral és egy hatfokozatú kézi váltóval szerelték fel. Ugyanez a hajtáslánc kerül a Hyundai i30N sorozatgyártású változataiba is. A 24 órás versenyre a két autót némileg módosították a versenyzők biztonsága érdekében, így egy bukókeret, versenyülések és tűzoltó rendszer került az autókba, a fokozott tapadás és fékteljesítmény elérése érdekében pedig az i30N versenygumikat és versenyfékeket is kapott. Ezek mellett az új generációs i30 modellre épülő karosszériát a légellenállás és leszorítóerő javítása érdekében első-hátsó légterelővel is ellátták. 


Az i30N lesz a Hyundai Motor N sportmárkájának első nagyteljesítményű modellje. Az „N” betű utal egyrészt Namyangra, amely a Hyundai Motor globális fejlesztőközpontja Koreában, másrészt a Nürburgringre, ahol a Hyundai Motor Európai Tesztközpontja működik. Az „N” logo maga pedig gyors kanyarjaival a végtelen vezetési élmény szimbolizálja.


Forrás: hyundaihirek.com

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár