A Hyundainak is van már kisterepjárója
Hírek, 2017. június. 14.
AS

Különleges karakterével, tágas és biztonságos utasterével, valamint a legmodernebb vezetéstámogató rendszereivel a Koreában és Milánóban szinte egyszerre bemutatott Hyundai Kona a kisterepjárók kategóriájának legújabb és legígéretesebb képviselője.

 


A Hyundainak ugyan már lassan három éve van létezik egy kiskategóriás terepjáró modellje, a vállalat azonban már a Kínában ix25, máshol Creta néven bemutatott crossover bevezetésekor egyértelművé tette, hogy ezt a modellt kifejezetten fejlődő piacok számára készítette és bár sokan szívesen látták volna, Európában (Oroszországon kívül) és Amerikában soha nem jelent meg. Most azonban itt van az új Kona, amely formailag, szerkezetileg és tartalmilag is mindenben túlmutat az eddig megismert változatokon.

 


A Tucson és Santa Fe modelleket kiegészítve az új Kona erős, látványos formatervével és egyéniségével a modern, aktív életstílusú vásárlóközönséget célozza meg. Ez a formavilág egyáltalán nem öncélú játék és nem csupán egyéniséget ad a Kona modellnek a kisterepjárók egyre zsúfoltabb szegmensében, hiszen a Kona formai jegyei a jövőben a Hyundai következő generációs hobbiterepjáró modelljeiben, így a várhatóan jövőre érkező új Santa Fében is visszaköszönnek majd.  


„Az új Konával egy stílusos és kiemelkedően funkcionális kompakt hobbiterepjárót alkottunk meg, amely tökéletesen illeszkedik a kalandot kereső, mozgalmas életet élő vásárlók igényeihez” – mondta Eui-sun Cung, a Hyundai Motor alelnöke. „Vonzó formatervünkkel, csúcstechnológiájú kapcsolódási rendszereinkkel és kategóriavezető biztonsági ellátmányunkkal új mércét kívánunk állítani a kompakt terepjárók szegmensében” – tette hozzá.


A Hyundai Kona kontrasztos formavilágával egyértelműen kitűnik a tömegből. Ennek egyik legfontosabb eleme az első kialakítás, amely kettéosztott fényforrásaival, a vékony csíkban megjelenő LED nappali menetfény és irányjelző kombináció alá elhelyezett, szintén LED alapú fényszóróival erőteljes, egyben futurisztikus megjelenést kölcsönöz a járműnek.  Ezek között természetesen megjelenik a Hyundai védjeggyé vált hatszögletű kaszkád hűtőmaszk is, amely sportos hálómintázatával meghatározza a Kona megjelenését. 


A Hyundai tervezői lendületes, agresszív stílusú karosszériát rajzoltak az autónak, amely leginkább a Kona arányos, dinamikus sziluettjében követhető nyomon. A 4 165 mm hosszú és 1 800 mm széles karosszéria 1 550 mm-es magasságával alacsony és széles benyomást kelt, amelyet a hosszú, 2 600 mm-es tengelytávjával és rövid első-hátsó túlnyúlásaival sportos és egyben stílusos profilkép teszi teljessé.  


A Kona hátsó kialakítása az első lámpatestek elrendezésével tökéletesen összhangba hozva valóban egyedi karakterrel ruházza fel az autót. A keskeny csíkként megjelenő felső részbe és az első fényszórókhoz hasonlóan lejjebb elhelyezett különálló egységbe helyezték a menetfényeket és a féklámpákat, valamint az irányjelzőket és a tolatólámpát, amelyet a C oszlopról induló védőelem is körbevesz. A rögtön felismerhető alakon felül a Kona leendő vásárlói számos játékos színkombináció közül választva tehetik még egyedibbé autójukat. A tető is elérhető kéttónusú színsémával, amely tovább növeli a karosszéria és a kerekek közötti kontrasztot – és ezzel kielégítve az ügyfelek egyéniségének kifejezését. 


A külső egyéniségét a Kona belső terében is igyekeztek megőrizni, ahol az új i30-hoz hasonlóan egy erős vízszintes karaktervonal teremt széles és tágas érzetet. A Hyundai szerint az alacsony tetővonal ellenére a kategória legtágasabb belső terével rendelkező új kisterepjáró egyszerű, színes betétekkel , üléshuzatokkal és biztonsági övekkel személyre szabható belső kialakítása éles kontrasztot mutat a merész és különleges külső formákkal szemben. A Hyundai fejlett információs és szórakoztató rendszereit tartalmazó AVN egységének központi érintőkijelzője kiemelkedik a műszerfalból, amely a lebegés érzete mellett jobban leolvasható, mintha a műszerfalba integrálták volna. 


A Hyundai természetesen az új Konát is a létező legmodernebb kényelmi és biztonsági felszereltséggel látta el. Ennek keretében az automatikus vészfékrendszer, az aktív sávtartó rendszer, az automatikus fényszóró-asszisztens és a fáradtságfigyelő rendszer ugyanúgy megtalálható a fedélzeten, mint a holttérfigyelő rendszer, illetve a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer. A középső kijelző mérete 5, 7 vagy akár 8 colos is lehet, amelyen a fejlett Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-csatlakoztatási rendszerek is megtalálhatóak, a rádió pedig akár digitális állomások vételére is alkalmas lehet.  


A kategóriában először a Hyundai Kona kínál Head-Up kijelzőt (HUD), amely a műszerfal tetején elhelyezett üveglapra vetíti ki a legfontosabb információkat, így a vezetőnek nem kell levennie szemét az útról. A 8 colos kijelzőjével , az autó elé két méterre akár 10 ezer candela/négyzetméter fénysűrűséggel vetített képével a Kona vezetője akár nappal, akár éjjel tökéletes minőségben olvashatja le a legfontosabb menetadatokat, köztük a sebességet, a navigáció utasításait, a sávtartó információit és a rádió adatait. Használaton kívül a HUD kijelző gombnyomásra a műszerfalba süllyeszthető.

 


Az új Hyundai Kona különféle teljesítményszintű benzines és dízelmotorokból álló – piaconként eltérő – széles motorválasztékkal kerül majd forgalomba. Az európai vásárlók számára az i20-ban és az i30-ban már megismert 120 lóerős 1,0 literes háromhengeres T-GDI turbófeltöltéses benzinmotor lehet az alap, amellyel az autó 12 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig eléri a 181 km/órát.  Emellett a Kona egy 1,6-os 177 lóerős T-GDI turbómotorral is készül majd, ami már 7,7 másodperc alatt van százon, végsebessége pedig 210 km/óra. Amíg előbbi hatfokozatú kézi váltót kapott, utóbbihoz a Hyundai hétfokozatú DCT robotváltóját kapcsolták. A turbós benzinmotorok mellett létezik még egy 2,0 literes 149 lóerős szívóbenzines is, jövőre pedig lesz 1,6 literes dízelmotor is, 115 és 133 lóerős változatokban.


A teljesen új, kifejezetten a Kona számára épített padlólemeznek és a majdnem 52 százalékban nagy szakítószilárdságú acélt tartalmazó karosszériaváznak köszönhetően az új crossover valódi terepjáróként is megállja helyét, hiszen nagyobb hasmagassága és megemelt üléspozíciója miatt kínált jobb átláthatósága mellett az autót opcióként valódi összkerékhajtási rendszerrel is ellátták. Ennek integrálása érdekében a Hyundai mérnökei egy teljesen újszerű hűtőrendszer elrendezést alkalmaztak és az erőátviteli egységet is úgy alakították ki, hogy az minimális helyet vegyen el az utastérből. 

A Hyundai Kona gyártása júniusban kezdődik Dél-Koreában, ahol még jebben a hónapban megvásárolható lesz, míg a világ más tájain, így Európában az idei év második felében mutatkozhat be.

 

 

Forrás: hyundaihirek.com

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár